הנהירה לסטרטאפים: מדוע הישראלים כבר פחות משקיעים בנדל"ן?

הריבית הגבוהה שטיפסה השבוע בעוד מחצית האחוז והגיעה ל־1.25%, כבר ייקרה את ההחזר החודשי של משפחות רבות והפכה אותם לאסירי המשכנתאות. מאידך, משפחות רבות גילו את ההזדמנות הגלומה בהשקעה בחברות הזנק ישראליות שהפכה באחרונה למשתלמת במיוחד • כך לא תהיו אסירי המשכנתא

שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 7.7.2022 | 16:54

חתימה על משכנתא | צילום: פיקסביי

הריבית בישראל כבר חצתה את קו האחוז והתייצבה (זמנית) על 1.25% לאחר יותר מעשור של סביבת ריבית נמוכה. בנק ישראל לא מסתיר את כוונתו להמשיך בהעלאות הריבית מתוך תקווה שהן יבלמו את הביקושים וימתנו את עליות המחירים והאינפלציה המזנקת.

לחצו כאן ותפסיקו להיות אסירי משכנתא>>

המשמעות המיידית היא התייקרות החזר המשכנתא החודשי. נכון להיום, על משכנתא של כ־700 אלף שקל בריבית פריים, תשלמו בממוצע עוד כמה מאות שקלים לחודש (כ־300). לא מן הנמנע שעוד נתגעגע לסכום הזה. גם אם נטלתם הלוואת משכנתא צמודת מדד, תשלמו יותר בכל חודש עקב עליית האינפלציה.

אז מה עושים?

אין הרבה פתרונות קסם אבל דבר אחד ברור לחלוטין. עליית מחירי הדירות לצד עליית הריבית, מחייבות לצמצם את גובה הלוואת המשכנתא שלוקחים מהבנק. כלומר, להגדיל את ההון העצמי עמו באים לקנות דירה. למה? כדי לא להפוך אסירים בכלא המשכנתא. ככל שההון העצמי גדול יותר, תוכלו ליטול הלוואה קטנה יותר ולקצר את משך חיי ההלוואה ואת גובה ההחזרים החודשיים.

איך עושים את זה?

ישנן דרכים רבות "לעשות כסף" אבל לפני הכל, מה אסור לעשות עם כסף? אסור לתת לו לנוח. כסף, כמאמר הפתגם המפורסם, הולך אצל כסף. אם אתם לא רוצים שהכסף שלכם יילך לבנק, השקיעו אותו בתבונה בהשקעה חכמה בעלת סיכויי תשואה נאה. כך תוכלו להגדיל את ההון העצמי שלכם. כך לא תתנו לכסף שלכם לישון בעו"ש שלא לומר שלא תפקירו אותו בתכנית חיסכון בבנק.

איפה מוצאים השקעה חכמה?

קבוצת 'בסדנו', קבוצת ההשקעות המובילה בציבור החרדי מציעה מגוון גדול של אפשרויות השקעה בחברות הזנק (סטארט־אפים) ישראליות שעשויות להניב תשואות נאות במיוחד בשל צורת ומדיניות ההשקעה שקבעה ועדת ההשקעות של הקבוצה בה חברים אנשי מקצוע בעלי ניסיון של שנים רבות כל אחד בתחומו.

מחפשים השקעות חכמות, רוצים ללמוד כיצד להגדיל את ההון העצמי שלכם? לחצו כאן עכשיו.

לחצו כאן ותפסיקו להיות אסירי משכנתא>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום