סוער בליכוד: הנציג הדרוזי זועם על דחיקתו למקום לא ריאלי

חבר הכנסת פטין מולא מהליכוד זעם על ההחלטה שהתקבלה אמש לדחוק אותו אל מקום 44 הנחשב ללא ריאלי במיוחד | הוא איים בעזיבת הליכוד וקרא להדיח את ח"כ חיים כץ: "פג תוקפו, הוא קיבל החלטה בזויה"

חזקי ניימן | פוליטי 11.7.2022 | 16:50

ח"כ פטין מולא | צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

חבר הכנסת פטין מולא מהליכוד זועם על ההחלטה לדחוק את נציג המיעוטים ברשימת הליכוד לכנסת למקום ה-44 ואמר היום (שני) כי "יש פה פיגוע פוליטי נגד מועמד המיעוטים, נגד המגזר הדרוזי ובמיוחד נגדי הח"כ המכהן". לדבריו, "דגל שחור ירד על המגזר הלא יהודי בליכוד ובמיוחד על העדה הדרוזית שהליכוד לא ייתן ייצוג למיעוטים".

מולא תקף בראיון את מי שאחראי לדבריו, על דחיקתו לעשירייה הרביעית ואמר: "אני קורא להדיח את חיים כץ מהליכוד, פג תוקפו הוא קיבל החלטה בזויה. הוא שיקר אותי ופגע לי בעורק הראשי בדחיקת המיעוטים למשבצת לא ריאלית. הערב נקבל החלטה האם לבטל את החברות בליכוד".

בראיון לערוצי התקשורת בשפה הערבית "פאנט" ועיתון "פנורמה" אמר מולא, כי "הליכוד בהחלטתו היום אומר באופן מעשי שהוא אינו רוצה מיעוטים ולא יהיה נציג לדרוזים בכנסת, כעת אני נשאר בליכוד, אך לא קיבלתי החלטה סופית. אני עשוי לעזוב את הליכוד ולהישאר בביתי ולהחרים את הבחירות הפנימיות למפלגה ולאחר מכן את הבחירות לכנסת, כיוון שמאחוריי ציבור גדול".

בארבע מערכות הבחירות האחרונות הבטחת הייצוג למיעוטים שבמסגרתה מולא נבחר לרשימה - שובצה במקום ה-28 ברשימה. עם זאת, אתמול במסגרת המגעים בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר ועדת החוקה חיים כץ, הוחלט על סדר חדש ברשימה ומשבצת המיעוטים נדחקה לעשיריה החמישית.

במכתב חריף ששלחו חברי הליכוד הדרוזים ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו נכתב בין היתר: "שוב אתה יורק בפרצופה של העדה הדרוזית, צפו להתפטרות המונית בקרוב".

מולא מתכוון לכנס הערב פעילי ליכוד וחברי מרכז בביתו בירכא כדי להניע מאבק על ייצוג המגזר הלא יהודי ברשימת הליכוד. "אני דורש שתוקם ועדה שתבדוק מה שקרה אתמול בוועדת החוקה של הליכוד, זה הולך לגרום נזק אדיר לליכוד", אמר. "יש מגזר שלם שצועק צעקת שוויון שייצגתי אותך בכבוד, הבאתי 12 אלף דרוזים לליכוד, ואת זה מונעים ייצוג. אני קורא לח"כים להצטרף אליי, היום זה פטין מולא מחר מישהו אחר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום