ירידה במכירות הסמארטפונים בעולם

חברת סמסונג ממשיכה לשלוט בראש טבלת המכירות עם נתח שוק של כ-21% כשאחריה אפל שחזרה למקום השני עם 17% מהשוק העולמי על חשבונה של שיאומי שמסתפקת ב-14% מהשוק

חזקי ניימן | טכנולוגיה 19.7.2022 | 22:55

אילוסטרציה | צילום: unsplash

מכירות הסמארטפונים ירדו בהיקף של 9% ברבעון השני של 2022 - כך על פי דו''ח של חברת המחקר קנאליס המתמחה בניטור התחום המתפרסם הערב באתר 'כלכליסט'. מדובר במכה קשה ליצרניות, שמנסות במקביל גם להתמודד עם משבר גלובלי בשרשראות האספקה, כמו גם עם זמינות בעייתית של שבבים ורכיבי חומרה הנדרשים לייצור הטלפונים שלהן.

על פי הדיווח, שיאומי, שמתמחה בסמארטפונים זולים ומשתלמים אך גם פחות עמידים, סבלה מהירידה בצורה הקשה ביותר, בעוד סמסונג ממשיכה לשלוט בראש טבלת המכירות עם נתח שוק של כ-21%; אפל חזרה למקום השני והדיחה את שיאומי, וכעת היא מחזיקה ב-17% מהשוק העולמי. שיאומי מסתפקת ב-14% כשאחריה OPPO (במשולב עם וואן פלוס) עם 10% ו-Vivo עם 9%. יש לציין ששתי האחרונות שייכות לאותו תאגיד - BBK - כך שבמשולב יכול מאוד להיות ש-BBK צריכה להופיע במקום הרבה יותר גבוה.

הבעיה העיקרית היא הירידה בביקוש, שככל הנראה קשורה לעליית המחירים החדה בעולם. סמארטפונים אמנם הפכו למוצר חשוב לחיים המודרניים, אך ניכר שהמשתמשים מעדיפים לשמור את המכשיר הנוכחי שלהם מאשר לרכוש אחד חדש - אלא אם הם חייבים. מפילוח הנתונים לפי חברות ניתן ללמוד כי ייתכן שגם כאשר רוכשים מכשיר חדש העדיפות היא או למכשיר שיחזיק לזמן רב כמו האייפון של אפל או מכשירים במחירים סבירים ועם אמינות מסוימת כמו מכשירי סדרה A של סמסונג, שהפכו ללהיט מכירות.

המכירות של שנה שעברה זכו לעדנה גם בגלל מגיפת הקורונה והסגרים הנלווים וגם בגלל שללקוחות היה יותר כסף להשקיע במוצרי טכנולוגיה, אולם כעת המצב התהפך והלקוחות כבר לא מחפשים לקנות בכל מחיר. התוצאה היא הצטברות של מלאים שהוזמנו בתחילת השנה במחסני המפיצים ועצירה של הזמנות. החברה היחידה שצליחה לצאת מהמצב בלי נזק ממשי היא כאמור אפל - מכירות האייפון 13 לסוגיו המשיכו בשיא הכוח למרות מחירו הגבוה.

הדו"ח הובא באתר 'כלכליסט'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום