"תג מחיר": ישראל שוקלת צעדים דרמטיים נגד רוסיה

בישראל מתחדדת ההבנה שהדרך להגיע להבנות מול הרוסים בנושא הסוכנות היהודית היא רק באמצעות תגובות חריפות. גורם מדיני בכיר: "ברור לנו שמדובר בתקרית מדינית יזומה ומכוונת, אך למרות זאת כלפי חוץ אנחנו מתכוונים 'לשחק את המשחק' הרוסי לפיו מדובר בעניין משפטי בלבד"

מאיר גלבוע | מדיני 24.7.2022 | 15:51

ולדימיר פוטין | צילום: פייסבוק רשמי

בישראל שוקלים בימים הקרובים טבלת "תג מחיר" שתגדיר את המחיר שיגבה מרוסיה במידה וזו תממש את האיום לסגור את פעילות הסוכנות היהודית במדינה.

לפי הפרסום של תמיר מורג ב"ישראל היום", ראש הממשלה יאיר לפיד בחן בימים האחרונים שורה של צעדים כיצד לפעול מול הרוסים, אך בסוף התקבלה ההחלטה ללכת על מדיניות תקיפה ושל גביית מחיר מהרוסים מתוך הבנה שזאת הדרך היעילה ביותר להשגת תוצאות מול הקרמלין.

הבוקר (ראשון) כינס לפיד דיון מיוחד במשבר בהשתתפות בכירים מהסוכנות, ממשרד החוץ ומהמועצה לביטחון לאומי, לצד שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ושר האוצר ליברמן, שהוזמנו בשל היכרותם המעמיקה עם רוסיה, ושרת עלייה והקליטה פנינה תמנו שטה. לאחר הדיון אמר ראש הממשלה כי "סגירת משרדי הסוכנות תהיה אירוע חמור שישליך על היחסים בין המדינות".

במקביל, הנחה לפיד את המשלחת המשפטית שאורגנה כדי להתמודד עם הסוגייה המשפטית של סגירת הסוכנות, להיות מוכנה ליציאה למוסקבה מייד כשיתקבל האישור הרוסי לשיחות בנושא, ולעשות כל מאמץ למיצוי הדיאלוג המשפטי.

בישראל מאוכזבים מההתנהלות הרוסים. גורם מדיני בכיר אמר ל"ישראל היום": "ההתנהלות הרוסית מחזירה אותנו 40 שנה לאחור, לתקופת מסך הברזל. ברור לנו שמדובר בתקרית מדינית יזומה ומכוונת, אך למרות זאת כלפי חוץ אנחנו מתכוונים 'לשחק את המשחק' הרוסי לפיו מדובר בעניין משפטי בלבד. לכן תצא למוסקבה משלחת המשפטנים, כשבמקביל נערכים מאחורי הקלעים מאמצים דיפלומטיים לפתור את המשבר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום