משבר הסוכנות היהודית מחריף: משרד החוץ הרוסי מותח ביקורת

לטענת רוסיה "ישראל נקטה בחודשים האחרונים עמדה לא בונה כלפי רוסיה", כך אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה | הסוגיה עם סניף הסוכנות היהודית ברוסיה שעל סגירתה עתר משרד המשפטים של מוסקבה לבית המשפט, נמצא במישור המשפטי, כך לפי משרד החוץ הרוסי

יענקי פרבר | מדיני 26.7.2022 | 10:28

אילוסטרציה | צילום: באדיבות המצלם

משרד החוץ הרוסי כינה את עמדת ישראל כלפי רוסיה כ"לא בונה". לטענת הרוסים, "ישראל נקטה בחודשים האחרונים עמדה לא חיובית כלפי רוסיה". דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה מתחה ביקורת על התמיכה של ישראל באוקראינה. היא כינתה את התמיכה כ"בלתי מועיל לחלוטין".

גב' זכרובה מתחה ביקורת על הרשויות הישראליות על התמיכה באוקראינה. היא כינתה את הרטוריקה של תל אביב "חסרת בונה ומשוחדת לחלוטין". ואמרה כי "כאשר ניתנו הערכות אנטי-רוסיות על ידי הנהגת ישראל ברמות שונות, והן נשמעו בדיוק כך, וכאשר העמדה הוגדרה אך ורק בכיוון הפרו-אוקראיני, ולא במונחים של העם האוקראיני, אלא רק בעניין תמיכה במשטר של קייב, וזה היה תואם לחלוטין לקול המוזר והפרוע של המערב - זה באמת עורר שאלות", היא אמרה בשידור ברדיו הרוסי 'סולוביוב לייב'.

הדוברת הוסיפה כי הנושא נמצא בסמכות משרד המשפטים. "זהו מטוס חוקי, כמובן", הבטיחה מריה זכרובה. כזכור ב-21 ביולי פנה משרד המשפטים לבית המשפט במוסקבה בבקשה לסגור את הסוכנות היהודית, המשרד טען כי הסוכנות מפרה את החוק הרוסי. ראש הממשלה יאיר לפיד הזהיר כי סגירת משרדי הסוכנות תשפיע על היחסים עם רוסיה. הוא גם הנחה להכין "צעדים מדיניים" למקרה זה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב הבוקר על המשבר: "באופן טבעי, הנושא שמעסיק אותנו בימים האחרונים לגבי פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה הוא נושא שבאמת קרוב לליבי, אז אני נוקט בשני כלים: אחד, יש דברים שהשתיקה יפה להם. אני חושב שככל שנדבר פחות כן ייטב, וזה יאפשר טיפול נכון בכל הסוגיה. שניים, אני עובד בשיתוף פעולה מלא עם ראש הממשלה לפיד, באמון מלא. אנחנו פועלים למען מדינת ישראל ולמען העם היהודי. אנחנו משתפים פעולה, ואיפה שאני אוכל לסייע אני אסייע".

"רוסיה היא מדינה חשובה במרחב כולו ובכלל, ויכולים להיות תרחישים שונים ועשרה נימוקים שונים ללמה ואיך האירוע התפתח. אני מעדיף לא ללכת לניתוחים. לעתים אנחנו רואים דברים שלא תמיד מבינים אותם, ודברים שרואים מכאן לא רואים משם. בואו ניתן לתהליכים להתבצע. ככל שנדבר פחות ונעשה יותר כך ייטב".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום