שר הצללים ערך ביקור סודי בישראל ונפגש עם חברי כנסת

דיוויד לאמי, שר החוץ הצללים של בריטניה, ערך ביקור סודי בן שלושה ימים בישראל בשבוע שעבר, במהלכו ביקר ביד ושם ונפגש עם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי. הביקור היה חלק מסיור במזרח התיכון, במסגרתו ביקר השר לאמי גם בירדן

יענקי פרבר | מדיני 31.7.2022 | 15:28

אילוסטרציה | צילום: unsplash

שר החוץ הצללים הבריטי, דיוויד לאמי, ביקר בשבוע שעבר בארץ בביקור סודי, במהלכו ביקר ביד ושם ונפגש עם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי. הביקור בן שלושת הימים לא פורסם בישראל, וכלל פגישות ארוכות עם מרב מיכאלי, ויאיר גולן. כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

שר הצללים גם קיים שיחות עם ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד שתייה, ברמאללה, דובר השר אמר כי הפגישות היו כדי ללמוד ולדעת יותר על הסכסוך הישראלי פלסטיני.

דיוויד לאמי שר החוץ של ממשלת הצללים

הביקור, שאורגן על ידי ארגון ידידי מפלגת העבודה בישראל, היה חלק מסיור במזרח התיכון, בו ביקר השר לאמי גם בירדן. במהלך נסיעתו סעד בשגרירות בריטניה בתל אביב, אם כי השגריר, ניל ויגן, נסע לחופשה ולא היה בשגרירות.

ממשלת הצללים של בריטניה (Shadow government) הוא מונח המקובל במספר מדינות, בבריטניה הוא בולט מאד, המטרה לתאר הרכב ממשלה המוצע על ידי האופוזיציה, אם וכאשר תזכה בבחירות.

דיאן קורנר, הקונסול הכללי של בריטניה במזרח ירושלים, לקח את השר לביקור אצל ראש הממשלה הפלסטיני, ואת ארגוני החברה האזרחית הפלסטינית הן בירושלים והן בשטחים.

מטעם מרב מיכאלי נמסר לעיתון, כי שיחותיו עם מיכאלי הגיעו בעקבות פגישה שקיים מר לאמי בלונדון במאי האחרון עם משלחת בראשות מנכ"ל המפלגה, ניר רוזן, והיו חלק ממאמץ מתמשך לבנות מחדש את מה שהיה פעם סגור. מערכת יחסים חברותית שנהרסה במהלך כהונתו של ג'רמי קורבין בראשות הלייבור בבריטניה.

"מירב ודיוויד דיברו באינטנסיביות על חיזוק קשרי המפלגה כעת, כשעידן קורבין הסתיים", הוא אמר. "הם דנו בדרך שבה מפלגת העבודה הבריטית השתנתה, ובקמפיין שלנו לבחירות הכלליות בישראל שאמורות להיערך בנובמבר, כמו הלייבור בבריטניה, גם אנחנו נהנים מתחושה של התחדשות ואופטימיות. דייויד ומירב גם דנו עד כמה חיוני שמפלגת העבודה תהפוך שוב לכוח מרכזי בפוליטיקה הישראלית".

מר לאמי אמר לעיתון "היה נהדר לקבל את ההזדמנות לבקר בישראל ובשטחים הפלסטיניים הכבושים לאחר ביקור בירדן בשבוע שעבר. מפלגת העבודה מחויבת לשקם את היחסים עם המפלגה האחות שלנו בישראל. בממשלה נחפש מערכת יחסים חיובית ובונה, המושרשת במחויבות שלנו לתמוך במטרה של הסדר דיפלומטי לסכסוך הישראלי פלסטיני המבוסס על שתי מדינות, ישראל בטוחה לצד מדינה פלסטינית בת קיימא וריבונית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום