שגריר ארה"ב נפגש עם נתניהו והפציר בו לקדם את הויזות

שגריר ארה"ב בישראל, נפגש עם נתניהו ושידל אותו לקדם את החקיקה המונעת את הכנסת ישראל לתכנית הפטור מויזות לארה"ב | נתניהו מתעקש ככל הנראה שלא להעניק לשקד את הקרדיט הפוליטי וימתין לסיום ההליך עד לאחר הבחירות | נתניהו: "לא מתייחסים לפגישות פרטיות"

חזקי ניימן | מדיני 2.8.2022 | 21:17

בנימין נתניהו ותום ניידס | צילום: מתוך הפייסבוק שלו

השגריר האמריקני תומאס ניידס נפגש עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו והפציר בו שיסכים לקידום החקיקה שתכניס את הישראלים לתוכנית הפטור מוויזה לארצות הברית, הדברים נחשפו הערב בחדשות 12. על פי הדיווח, מדובר בפגישה חריגה, לכל הפחות בתוכן שלה, בין ניידס לנתניהו.

השגריר האמריקני הגיע לנתניהו וביקש ממנו, אפילו ניתן לומר הפציר בו, להסכים להעביר את חוקי הוויזה שנתקעו בכנסת בשל חוסר הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה. כלומר, לכנס את המליאה באופן מיוחד בזמן פגרת הבחירות ולהעביר את החוקים, כדי שישראל כבר בתחילת השנה הבאה תהיה בתוכנית הפטור מוויזות עבור ישראלים שיבקשו להיכנס לארה"ב.

השגריר ניידס הסביר לנתניהו בפגישה, שהישראלים עומדים באחוזי הסירוב, כלומר סף המסורבים בבקשות הוויזה ירד השנה מ-5% אל מתחת ל-3%, שזה הסף הנחוץ על פי האמריקאים. "חבל לפספס את ההזדמנות, זה ידחה את המהלך לפחות בשנה", אמר לו ניידס.

בחדשות 12 מדווחים כי ממה שדלף אחרי הפגישה ניתן לומר שנתניהו לא השתכנע וככל הנראה שהוא לא מעוניין ששרת הפנים איילת שקד תרשום את ההישג הפוליטי הזה על שמה. 

שקד התייחסה היום (שלישי) לסאגת הפטור מויזות לארה"ב, בראיון לרדיו 103FM והאשימה את הליכוד בעיכוב ההליך: "אחרי עבודה מאוד קשה שלי ושל שגריר ארה"ב בישראל ושל השר להגנת המולדת האמריקאי אנחנו מסיימים כמעט הכול, מה שכרגע מפריד בין הישראלים לפטור מוויזה זה הליכוד", טענה, "הליכוד כרגע מסרבים לתת לנו להעביר את החקיקה הנדרשת. היינו אמורים לסיים את התהליך בסוף השונה, אם הליכוד ימשיכו להתעקש להתעלל באזרחי ישראל כל זה יצטרך להידחות בשנה. זה חבל מאוד, שנים רבות מדברים על זה, כשהתחלתי את התהליך אף אחד לא האמין שאני אצליח וכרגע החקיקה מעכבת אותנו".

לשאלת המגישים, שקד חשפה את פניית האמריקנים אל הליכוד ונתניהו באופן אישי: "אני לא נכנסת לפרטים, הם פנו ולצערי כרגע נתניהו והליכוד עומדים בסירובם ומונעים מאזרחי ישראל לקבל את הפטור לוויזה לארה"ב. צריך להבין, כרגע מי שמונע את הפטור מוויזות לאזרחי ישראל זה נתניהו והליכוד. הגיע הזמן שהם יפסיקו עם המשחקים האלה ויתנו לנו להעביר את החקיקה".

בלשכת ראש האופוזיציה מסרו בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לפגישות פרטיות".

מהליכוד נמסר בתגובה: "לפי החוק האמריקני האישור לוויזות ישראליות יכול להינתן רק בעוד שנה. החקיקה הנדרשת בישראל אפילו עוד לא הגיעה לשולחן הכנסת ובשלב זה היא כוללת דרישה אמריקנית לחדירה לפרטיות של אזרחי ישראל שאינה מקובלת עלינו. לאחר שנקים ממשלה יציבה, הליכוד יביא את החקיקה האחראית הדרושה וישלים את המהלך עד חודש מרץ 2023, כך שמתן הוויזות לא יתעכב אפילו יום אחד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום