נגיף פוליו שנמצא בניו יורק, קשור ללונדון ולירושלים

נגיף הפוליו זוהה בדגימות שפכים מהמחוז הפרברי ליד ניו יורק, שם מבוגר לא מחוסן חלה לאחרונה במחלה מסכנת החיים, אך גורמי הבריאות אמרו ביום שלישי כי הם לא זיהו מקרים נוספים וקשרו את הממצא ללונדון וירושלים

אלי קליין | בריאות 3.8.2022 | 15:16

אילוסטרציה | צילום: באדיבות המצלם

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן אמר שנוכחות נגיף פוליו זוהתה בדגימות שפכים שנאספו בתחילת יוני ממחוז רוקלנד בניו יורק, שם הכריזו גורמים רשמיים ב-21 ביולי על המקרה הראשון של פוליו בארצות הברית מזה כמעט עשור, האיש הוא חרדי מהקהילה המקומית.

האיש ששמו לא פורסם, נדבק בזן הנגיף הפוליו שמאז נקשר גנטי לדגימות שנמצאו בשפכים מחוז רוקלנד, כמו גם לדגימות בלונדון ובאזור ירושלים. המרכז למחלות ומניעתן ה-CDC אמר בהצהרה כי מדגם מי השפכים בניו יורק מראה שייתכן שיש יותר אנשים בקהילה עם הנגיף. "עם זאת, חשוב לציין שאין לנו מספיק מידע בשלב זה כדי לקבוע אם הנגיף מתפשט באופן פעיל בניו יורק או במקומות אחרים בארה"ב, ולא זוהו מקרים נוספים", על פי ה-CDC.

פקידי בריאות בניו יורק אמרו שהם לא יכולים לומר באופן סופי אם הדגימות של מחוז רוקלנד הגיעו מהמטופל, שפיתח תסמינים ביוני. באשר להשלכות הרחבות יותר, ארגון הפוליו העולמי מסר בהצהרה ביום כי חקירות גנטיות ואפידמיולוגיות מנסות "לקבוע התפשטות אפשרית של הנגיף וסיכון פוטנציאלי הקשור למבודדים השונים הללו שזוהו ממקומות שונים ברחבי העולם".

"בהתחשב במהירות שהפוליו יכול להתפשט, עכשיו זה הזמן לכל מבוגר, הורה ואפוטרופוס לחסן את עצמו ואת ילדיו בהקדם האפשרי", אמרה נציבת הבריאות של מדינת ניו יורק, ד"ר מרי באסט.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום