בצל המשבר הכלכלי: הממונה על שוק ההון מתפטר מתפקידו

הממונה על שוק ההון הודיע לשר האוצר ליברמן כי הוא מבקש לעזוב את תפקידו לאחר ארבע שנים בתפקיד | בראיון אחרי הפרישה אמר: "לא רציתי לתפקד כברווז צולע, אלא לפרוש חזק" | ליברמן בירך: "מודה על העבודה למען שדרוג ופיתוח רשות שוק ההון"

חזקי ניימן | כלכלי 3.8.2022 | 20:20

הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, הודיע לשר האוצר על רצונו לסיים את תפקידו בעוד כחודשיים, בתום 4 שנים לקדנציה, "הייתה לי קדנציה אינטנסיבית ומשמעותית", כתב ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון. "קידמנו רפורמות רבות לטובת ציבור החוסכים והמבוטחים, התמודדנו עם השלכות הקורונה בשוק ההון והביטוח, ופעלנו לחיזוק היציבות והממשל התאגידי בחברות הביטוח והגופים המוסדיים".

ברקת בן ה-57 מונה לתפקידו בשנת 2018 על ידי שר האוצר דאז משה כחלון ונחשב לאחד מהממונים הפעילים ביותר ברשות ההון, שפעל גם ליישום מספר רפורמות חשובות בתחומי הביטוח והחיסכון. רק בשנה האחרונה שיתף ברקת פעולה עם שר האוצר אביגדור ליברמן להורדת דמי הניהול לפנסיונרים ל-0.3%, העביר רפורמה בביטוחי הבריאות שתבטל את כפל הביטוח ותבטיח כיסוי מייטבי באמצעות פוליסה בסיסית אחידה ועסק בקידום רפורמת האג"ח המיועדות שהעלתה את הבטחת התשואה לחוסכים ל-5.15%.

ברקת הוביל את קידום תחום התיווך האובייקטיבי על ידי קידום פעילותן של חמש סוכנויות גדולות - סוכנויות חברות כרטיסי האשראי ישראכרט ומקס, דואר ישראל, רמי לוי וסוכנות מועדון הצרכנות הוט. בנוסף קידם את הפיקוח על ההשקעות בגופים המוסדיים על ידי הקמת חטיבת השקעות ברשות והידוק והגברת הפיקוח והאכיפה בנושאים אלו. יתרה מכך, ברקת פיתח את תחום ההשקעות בגופים המוסדיים והוביל אסדרה בנושא ההוצאות הישירות ומסלולי ההשקעה עבור ציבור החוסכים בישראל.

ברקת קידם בין השאר גם סטנדרטיים בינלאומיים לחברות הביטוח על ידי הטמעה של תקן הביטוח החדש IFRS17 והתאמת מודל לדרקטיבה האירופאית. כמו כן, קידם בתקופת כהונתו את הדיגיטציה והחדשנות בתחומי החיסכון והביטוח.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, קיבל את הודעת ברקת על סיום תפקידו ואמר: "אני מודה למשה על עבודתו המסורה והמקצועית למען שדרוג ופיתוח רשות שוק ההון ומאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב מסר כי "משה מסיים ארבע שנים משמעותיות כיו"ר רשות שוק ההון, ואני מודה לו על המחויבות שהפגין לטובת אזרחי ישראל, צמצום הבירוקרטיה ופישוט הליכים. הן יכולותיו הבין אישיות של משה והן מקצועיותו תרמו למיצוב רשות שוק ההון כגוף משמעותי בחיזוק המשק הישראלי. אני מאחל הצלחה למשה בהמשך דרכו ובטוח כי הרשות אותה חיזק בשנים האחרונות תמשיך עוד להתחזק ולהפגין את יכולותיה ועוצמתה בתרומה לאזרחי ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום