השרה באמירה מביכה: "יש בורא לעולם ויש יאיר לפיד"

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי נאמה בכנס השקת קמפיין יש עתיד שנערך הערב בגני התערוכה בתל אביב והפריזה בשבחים לראש הממשלה יאיר לפיד, ציטוט מתוך נאומה עורר סערה כשאמרה כי "יש אחד בורא עולם ויש אחד שקוראים לו לפיד" | ברשת לא נשארו חייבים

חזקי ניימן | פוליטי 3.8.2022 | 21:46

לפיד בהשקת קמפיין יש עתיד | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מפלגת 'יש עתיד' השיקה הערב (רביעי) בגני התערוכה את קמפיין הבחירות לשנת 2022 בהשתתפות חברי הכנסת ופעילי המפלגה, במופע ה'חימום' לפני נאום ראש המפלגה יאיר לפיד, נאמה שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, מס' 2 ברשימה ועוררה סערה כשהשוותה את לפיד ל'בורא עולם' (עפ"ל).

השרה ברביבאי אמרה בנאומה כי "הרבה מאוד סקפטים היו לאורך הדרך שאמרו לא תצליחו, לא תוכלו, יהיה ככה, יהיה אחרת. יש אחד בורא עולם, ויש אחד קוראים לו יאיר לפיד, שאמר 'אני מוכן לוותר'".

ברביבאי המשיכה: "מי שמע על בן אדם שמגיע עם עוצמה, עם כוח, עם יכולות, ואומר שהעוצמה שלנו היא ביכולת להקים ממשלה עבור המדינה. מספיק עם השטויות, הגיע הזמן לעבוד בשביל הציבור, וזה מה שהיה פה בשנה האחרונה, הצליח ביד אמן להקים ממשלה".

הראשונים להגיב, היו חברי הכנסת מהליכוד ש'הותקפו' אך לפני מספר ימים על ידי השמאל סביב סערת 'תליון הנאמנות' והטענות על 'הערצה משיחית' למנהיג בנימין נתניהו. ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הגיבה לדברים וכתבה: "רק מי שמנותקים מהעם והאמונה מסוגלים לעלות על דל שפתיהם הבלים מהסוג הזה כדי לפאר ראש ממשלה זמני כושל. בעזרת השם ב-1.11 נחזיר את השלטון לעם".

התליון שעורר סערה.

ח"כ מיקי זוהר הגיב גם הוא וכתב: "הערצה עיוורת. מפלגה של איש אחד". ח"כ קטי שיטרית הגיבה לדבריה של ברביבאי: "רק מי שאין לו אלוה-ים מסוגל להגיד כזה דבר!".

 "איפה כל המצקצקים, כשמדובר בשמאל זה בסדר להשוות את היו"ר לכל יכול?", שאל אחד הגולשים. גולש נוסף כתב, "לא ייאמן. אורנה ברביבאי הערב בהשקת קמפיין יש עתיד, משווה את לפיד לאלוקים: "יש אחד בורא עולם ויש אחד יאיר לפיד".. וואיי וואיי וואיי מה היה קורה במדינה אם קרעי או רגב היו משווים את נתניהו לאלוקים".

גולשים אחרים הגיבו בציניות לדברי השרה: "פעילי יש עתיד מתוך הכנס: מעדכנים אותי שדבריה של השרה ברביבאי, נחתכו והוצאו מהקשרם. הנה הטקסט המלא: "יש אחד בורא עולם, ויש אחד יאיר לפיד, בור עולם". גולש נוסף "ציטט" מתוך תפילת השרה, "לפיד שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום