בהעדר הסכם: חשש בישראל מהסלמה מול חיזבאללה

במהלך דיון בקבינט המדיני-ביטחוני נמסר לשרים כי יש ציפייה בצד הלבנוני לפתרון נושא הגבול הימי, ושאם לא יגיעו להסכם זה יוביל להסלמה עם חיזבאללה. דף המסרים לשרים: "ישראל ערוכה גם להסלמה בגבול – אבל ללבנון יש אינטרס לפתור את המצב"

מאיר שלם | חרבות ברזל 3.8.2022 | 23:42

אסדת גז | צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (רביעי) כדי לדון בסוגית הגבול הימי עם לבנון, והמסר שהועבר לשרים שבלי ההסכם החשש הוא מפני הסלמה ביטחונית עם חיזבאללה.

בנוסף לשרים הודגש כי נוצרה ציפייה בצד השני לפתרון הנושא, ובדף מסרים שהוכן להם הם מתבקשים להגיד שישראל ערוכה גם להסלמה בגבול – אבל זה אינטרס ראשון במעלה של לבנון לפתור את הסוגייה.

לצד זאת, בישראל עדיין מעריכים כי בשבועות הקרובים יתקיימו שיחות עם לבנון בתיווך אמריקני, של השליח המיוחד למגעים מטעמה, עמוס הוכשטיין, בגבול בצפון. 

הכתבת המדינית, מוריה אסרף וולברג פרסמה ב'חדשות 13', ציטוטים מהקבינט. שרת האנרגיה קארין אלהרר 'יש עתיד' אמרה בישיבה: "ברגע שאפשר החברה תפיק. אנחנו מתמרצים אותם ואין שום קשר לאיומים מחיזבאללה".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון 'תקווה חדשה' אמרה בדיון: "מאיפה הגיע אז התאריך של ספטמבר כמועד תחילת ההפקה?". ונציג מערכת הביטחון משיב: "זה תאריך שחיזבאללה אוהב לשים על השולחן". אלהרר: "נכון, זה לא בהכרח ספטמבר, אלא מתי שהחברה תוכל".

שר השיכון זאב אלקין 'תקוה חדשה' הגיב ואמר: "ישראל לא יכולה לייצר אבחנה בהתייחסות שלה ובתגובות שלה בין חיזבאללה לבין לבנון, השר ליברמן ביקש לקיים דיון יעודי בסוגיה הזו".

מכלל המוזכרים נמסר ל'חדשות 13' שאינם מתייחסים לדיוני הקבינט המדיני ביטחוני שדיוניו מסווגים.

הבוקר דווח בעיתון נידא' אל-וטן כי חיזבאללה התחייב לעצור את ההסלמה הנוכחית בגבול ישראל כדי לתת אפשרות לשלטונות לבנון להצליח דרך המאמצים הדיפלומטים.

על פי העיתון גורמים העבירו מסרים כי חיזבאללה יעצור את ההסלמה עד אמצע אוגוסט שבו יחזור המתווך האמריקני לסבב שיחות באזור. המתווך עמוס הוכשטיין עדכן בימים האחרונים את ישראל אודות פגישותיו בלבנון. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום