פגיעה אנושה: מד"א יפסיק לפנות פצועים קשה לאיכילוב

משרד הבריאות קבע כי בית החולים איכילוב לא יוכל לשמש כמרכז-על לטראומה |  אמבולנסים של מד''א יחדלו ככל האפשר מפינוי פצועים קשים לבית החולים | מבית החולים נמסר: "כל ההשלמות שהתבקשנו לבצע, בוצעו"

חזקי ניימן | בריאות 4.8.2022 | 10:21

בית החולים איכילוב | צילום: יח"צ

רגע אחרי פתיחת המיון החדש, משרד הבריאות קבע אתמול (שלישי) כי בית החולים איכילוב לא עמד בחלק מהקריטריונים, בהם שיבוץ כוננים וניהול מעקב רפואי אחר פצועים קשים, ושלל את מעמדו כמרכז-על לטראומה כך דווח לראשונה בחדשות 12.

החלטה לשלול את מעמד בית החולים כמרכז על לטראומה הגיעה מיד לאחר פתיחת המיון החדש והמתקדם של בית החולים. מעבר לפגיעה ביוקרה שלו, בית החולים התל אביבי יספוג מכה נוספת. מעתה ועד הודעה חדשה, ככל האפשר - אמבולנסים של מד"א יפנו פצועים קשה לבית החולים בילינסון או לבית החולים שיבא, במקום לאיכילוב. ולמרות זאת, במשרד הבריאות מדגישים שמד''א ימשיך לפנות פצועים קשה לאיכילוב כרגיל.

מבית החולים נמסר בתגובה: "הטיפול במקרי טראומה באיכילוב הוא בסטנדרט הגבוה ביותר. מדובר בממצאי בקרה שגרתית של משרד הבריאות, שעוסקים בריכוז אדמיניסטרטיבי של המקרים ותיעודם. כל ההשלמות שהתבקשנו לבצע - בוצעו".

בתגובה על הכתבה, במד''א מסרו: "מד"א מאמין ביכולות המקצועיות של בית החולים איכילוב, יודע ומכיר באיכות הטיפול המיוחד ביחידות בית החולים, וככל שיידרש, מד"א ימשיך לפנות נפגעי טראומה גם לבית החולים איכילוב. אנו משוכנעים שההליך הבירוקרטי של הסדרת נושא האישורים ייפתר כבר בקרוב".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום