בכיר רוסי: "פוטין יבוא לעזרת סין אם תצא למלחמה בטייוואן"

סנטור רוסי אמר כי רוסיה תעזור לסין במקרה והיא לפלוש לטייוואן. "אני לא רואה סיבה לסרב לעזור לסין במלחמה, אבל הייתי רוצה לראות תנועה דו-כיוונית עם סין שתעזור לרוסיה מול אוקראינה". פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג טיפחו בשנים האחרונות קשרים הדוקים, אבל סין עדיין לא הצהירה בגלוי על תמיכה בפלישת פוטין לאוקראינה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 4.8.2022 | 11:47

מלחמת אוקראינה - רוסיה | צילום: משרד ההגנה האוקראיני

סנטור רוסי נשבע כי ולדימיר פוטין יבוא לעזרתה של סין אם תצא למלחמה על טייוואן, אבל ולדימיר דז'בארוב, סגן יו"ר הוועדה הבינלאומית במועצת הפדרציה של רוסיה, אמר כי הגיבוי של הקרמלין יוצע מתוך הבנה שבייג'ין תראה תמיכה ברוסיה במלחמה באוקראינה.

"אני לא רואה סיבה לסרב לעזור לסין", הכריז הפוליטיקאי "אבל הייתי רוצה לראות תנועה דו כיוונית עם סין, זה אומר שאמור להיות לנו כמה יתרונות משיתוף הפעולה הזה".

פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג טיפחו קשרים הדוקים בשנים האחרונות, אך קיים חשש במוסקבה שבייג'ין שסירבה עד כה לתמוך בגלוי ברוסיה במלחמה מול אוקראינה, אכן תסייע בסוף לרוסיה. דבריו מגיעים על רקע הסלמה של המתיחות בין סין לטייוואן לאחר שיו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי, ערכה ביקור דיפלומטי ללא הודעה מוקדמת במדינת טייוואן, כאשר סין טוענת שהאי שייך לה.

בעל בריתו הקרוב של פוטין, דז'בארוב, הבהיר כי רוסיה מוכנה לתמוך בסין בכל סכסוך על האי השנוי במחלוקת טייוואן, מהלך שיגבש את הברית האנטי-מערבית שלה. "אני משוכנע שבמקרה הזה סין מקווה לסיוע מסוים מרוסיה, כי יהיה קשה לסין להתעמת עם ארצות הברית ללא תמיכתה של רוסיה", אמר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום