התושבים בעוטף דורשים להסדיר את ציר החירום: "רכבים התחפרו בחולות"

על רקע המתיחות בדרום והחשש מירי נ"ט, דורשים במועצה האזורית אשכול להסדיר את ציר הנסיעה היחיד בזמן חירום | "תנו לנו את הכלים המתאימים להתמודד עם המצב", כתב ראש המועצה במכתב דחוף לשר הביטחון

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 4.8.2022 | 11:39

אילוסטרציה | צילום: pixabay

הבוקר (חמישי) נכנסו תושבי עוטף עזה ליום השלישי ברציפות תחת מגבלות תנועה מחמירות, עקב הכוננות הביטחונית לירי נ"ט. כביש 232, העורק הראשי של תושבי דרום המועצה נחסם, ושגרת חייהם של אלפי תושבים שובשה לחלוטין. לפי הנחיית הצבא, התושבים נדרשים לנסוע בדרכים חלופיות רעועות ולא בטיחותיות שבתנאים הנוכחיים לא יכולות להכיל את עומס התנועה הכבד עליהן נוכח החסימות.

בעקבות הדברים, פנה יו"ר המועצה גדי ירקוני במכתב דחוף לשר הבטחון: "תנו לנו את הכלים המתאימים להתמודד עם המצב. ברגע שהתקבלה החלטה בטחונית לחסום את הכביש ושזו דרך הנסיעה היחידה לתושבי אשכול בחירום, פעלו מיד לטיפול יסודי בדרך זו כדי שנוכל להסתמך עליה בעתות החירום לנסיעה בטוחה וראויה".

עוד מוסיף ירקוני: "מאז אתמול, כשנחסם העורק הראשי בדרום המועצה, עשרות רבות של כלי רכב נתקעו בדרכים החלופיות והתחפרו בחולות כיוון שהן לא מותאמות להכיל את עומס התנועה הכבד עליהן".

"נוצרו פקקי ענק, סכנה בטיחותית, תסכול וכעס רב. אנו סומכים על הצבא שפועל בכובד ראש לשמור על ביטחוננו מאיום נ"ט ויכולים לתת את הזמן הדרוש לשם כך. אך תנו לנו את התנאים כדי שנוכל להתמודד עם המצב ולקיים שגרת חיים במידת האפשר, למען חוסן התושבים והמשך הצמיחה וההתיישבות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום