בעל רכב חשמלי? 1600 עמדות טעינה יוקמו בחניונים

כחלק מפעילות משרד האנרגיה למעבר לכלי רכב חשמליים ונקיים, יושקעו 8 מיליון שקלים בהרחבת פריסת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים בחניונים פרטיים הפתוחים לציבור הרחב

יוסי ריינר | רכב ותחבורה 4.8.2022 | 12:35

רכבים חונים | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

משרד האנרגיה מפרסם היום (חמישי) קול קורא לתמיכה בגובה של 8 מיליון ₪ בהקמת עמדות טעינה איטיות (AC) לטעינת כלי רכב חשמליים בחניונים פרטיים הפתוחים לציבור הרחב.

מדובר בעיקר בחניונים של מרכזי קניות, קניונים וכן חניונים מסודרים ברשויות המקומיות שאינם בבעלות של הרשות אלא בבעלות פרטית.

מכרז זה מצטרף להודעת המשרד בשבוע שעבר על תמיכה בגובה של למעלה מ-5 מיליון ₪ להקמת 1,122 עמדות טעינה ב-37 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. מכרזים אלו הינם בהמשך לתמיכת המשרד בהקמה של כ-2500 עמדות טעינה בעלות של 30 מיליון ₪ משנת 2018. 

תמיכת משרד האנרגיה בהקמת העמדות בחניונים פרטיים הפתוחים לציבור הרחב, עומדת על סבסוד של עד כ-75% מעלות ההקמה של העמדה. בנוסף, יידרש כל מגיש הצעה לוודא כי לפחות 5% מהעמדות אותן הוא מציע יהיו עמדות טעינה נגישות לבעלי מוגבלויות. 

הסכום המוקצה לתמיכה יאפשר הקמה של כ-1600 שקעי טעינה בפריסה ארצית. המציעים יכולים להיות בעלי חניונים שמתקשרים עם חברת הקמה של עמדת הטעינה או לחליפין חברת הקמה של עמדת טעינה שמתקשרת עם בעל חניון פרטי. 

במהלך חודש אוגוסט, ייצא המשרד במכרז נוסף, הפעם בגובה תמיכה של כ-10 מיליון ₪ להקמת עמדות טעינה מהירות ואולטרה-מהירות (DC) בצירי תנועה ובמקומות מרכזיים ברשויות מקומיות בפריסה ארצית.

מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה צופה כי קולות קוראים אלו (קול קורא רשויות מקומיות, קול קורא חניונים וקול קורא עמדות מהירות), יובילו להקמה של למעלה מ- 100 עמדות מהירות ואולטרה-מהירות לאורך כבישים בין-עירוניים ובשטחים ציבוריים ברשויות מקומיות, וכן להקמה של מעל 2000 שקעי טעינה (AC) במרחב הציבורי ובחניונים פרטיים הפתוחים לציבור הרחב.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום