הפיגוע ברמות: דחף את האברך על מדרכה - והמשיך לדקור

לבית המשפט הוגש כתב אישום נגד המחבל שניסה לרצוח את אליעזר (אליוט) מליש, אברך מישיבת מיר, במהלך נסיעה באוטובוס בירושלים לפני כשבועיים | לפי כתב האישום, בשלב מסוים של הנסיעה, שלף המחבל מברג, קפץ לעברו, החל לדקור אותו ולצעוק "אללה אכבר"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 4.8.2022 | 13:20

זירת הדקירה | צילום: באדיבות המצלם

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד אסמאעיל נמר בו 45, המחבל שניסה לרצוח את אליעזר (אליוט) מליש, אברך מישיבת מיר, במהלך נסיעה באוטובוס בירושלים לפני כשבועיים. את הפיגוע ביצע המחבל בדקירות מברג.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות אביעד דוויק מפרקליטות מחוז ירושלים, האברך חבש כיפה ולבש חולצה לבנה באופן שבו ניתן לזהות כי הוא יהודי דתי - ונסע באוטובוס מגבעת זאב לירושלים.


אליעזר (אליוט) מליש/צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בשלב מסוים של הנסיעה, שלף המחבל מברג משקית שחורה, קפץ לעברו של אליעזר והחל לדקור אותו מספר פעמים ולצעוק "אללה אכבר". אז, הנהג בלם את האוטובוס, פתח את דלתותיו והאברך ניסה לברוח.

המחבל דחף את האברך על מדרכה סמוכה אל מחוץ לאוטובוס, והמשיך לדקור אותו בעוד הוא מנסה להיאבק עמו. עובר אורח שחלף במקום זרק על המחבל אבן וגרם לו להפסיק בדקירות. צלם עיתונות שעצר במקום קרא למחבל לעצור מלהתקדם לעברו אך זה המשיך ובעקבות כך ירה במחבל. "כתוצאה ממעשיו נגרמו למתלונן דקירות ושברים בכל חלקי גופו והוא אושפז בבית החולים", נכתב בכתב האישום.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של מעשה טרור של ניסיון לרצח. הפרקליטות מבקשת להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום