הרמטכ"ל הנחה להיערך להסלמה, רה"מ: "נערכים לכל תרחיש"

הרמטכ"ל אביב כוכבי סייר הבוקר באוגדת עזה, ברקע המתיחות הגוברת והחשש מירי נ"ט מצד הג'יהאד האסלאמי לאחר מעצר הבכיר בארגון | גורמי ביטחון הזהירו תושבים מפני התרעה ממוקדת | רה"מ לראשי הרשויות: "ישראל נערכת לכל תרחיש, נפעל בהתקפיות. המצב לא יימשך"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 4.8.2022 | 14:59

מחסום בעוטף עזה, כוכבי בגבול | צילום: דו"צ/פלאש 90

בצה"ל נערכים להסלמה בדרום נוכח המשך המתיחות בעוטף עזה והחשש הממשי מפיגוע של ארגון הג'יהאד האסלאמי. הבוקר (חמישי) סייר הרמטכ"ל באוגדת עזה וביצע הערכת מצב עם מפקד האוגדה. לרמטכ"ל הוצגה תמונת המצב המודיעינית-מבצעית, לצד פעילות הכוחות באוגדה וכוחות השריון והתותחנים שהגיעו לאזור.

במהלך הסיור, הנחה הרמטכ"ל על הגברת מוכנות צה"ל לתרחישי הסלמה, תגבור מאמצי ההגנה, האיסוף והמודיעין וקיים אישור תכניות למאמצים ההתקפיים.

בתוך כך, למרות הניסיונות להגיע להבנות מול עזה, גורמי ביטחון הזהירו בשעות האחרונות תושבים בכמה יישובים בעוטף, כי קיימת התרעה ממוקדת לירי נ"ט. בשל כך, התבקשו התושבים שלא לנוע בשטחים שחשופים לרצועה.

בשעות הצהריים שוחח ראש הממשלה עם ראשי הרשויות מהדרום ועדכן אותם בהתפתחויות הביטחוניות האחרונות בעוטף עזה. לפיד אמר לראשי הרשויות כי הוא מבין היטב את הפגיעה בשגרת החיים, אך הדגיש כי לא יאפשר למצב הנוכחי להימשך עוד זמן רב. רה"מ לפיד הבהיר כי ישראל נערכת לכל תרחיש, ותפעל בהתקפיות נגד כל ארגון שיאיים על ביטחון אזרחי ישראל אם תידרש לכך. כמו כן, הסביר רה"מ לפיד כי בהמשך היום הוא יקיים הערכת מצב נוספת.

הבוקר קיימו ראש לפיד ושר הביטחון בני גנץ התייעצות ביטחונית. השניים דנו בתמונת המצב הביטחונית בדרום ובצעדים הנדרשים להמשך הביטחון באזור. עוד סוכם, כי השניים יקיימו חיתוך מצב נוסף בהמשך היום.

בעוטף עזה נכנסו הבוקר ליממה השלישית תחת מגבלות תנועה מחמירות, בשל הכוננות הביטחונית והאיום מצד ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועה. גם הבוקר, מעל ליומיים לאחר מעצרו של ראש הארגון ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי, במהלך מבצע מיוחד במחנה הפליטים בג'נין, במערכת הביטחון עדיין מזהים התרעה קונקרטית לביצוע פיגוע נקמה.

בצה"ל לא לוקחים סיכונים והעלו כוננות. בין היתר מתבצעים ניסיונות "לצוד" חוליות נ"ט של הג'יהאד האסלאמי שבדרכן לבצע פיגוע נגד חיילים או אזרחים בשטח ישראל. הדברים מתפרסמים הבוקר על רקע הביקורת הקשה מצד תושבי עוטף עזה, שטוענים כי צה"ל צריך להסיר את האיום במקום להגביל את תנועת האזרחים.

כחלק מהניסיונות לסכל את הפיגוע שמנסה לגלגל הג'יהאד, צה"ל מפעיל עשרות כלי טיס בלתי מאוישים שחגים בשמי עזה. במידה ותזוהה חוליית נ"ט, היא תיפגע מהאוויר.

הרמטכ"ל בגבול הרצועה | צילום: דובר צה"ל
 
הרמטכ"ל בגבול הרצועה | צילום: דובר צה"ל
 
הרמטכ"ל בגבול הרצועה | צילום: דובר צה"ל
 
הרמטכ"ל בגבול הרצועה | צילום: דובר צה"ל
 

 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום