צבא טייוואן: "מתכוננים למלחמה מבלי לחפש מלחמה"

משרד ההגנה של טייוואן פרסם הצהרה המאשימה את ממשלת סין ב"התנהגות לא רציונלית" ואמר כי יש להם "כוונה לשנות את הסטטוס קוו ולשבש את השלום והיציבות האזוריים". טייוואן הודיעה כי היא "מתכוננת למלחמה מבלי לחפש מלחמה"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 4.8.2022 | 15:39

אש חיה בתרגילים הסיניים | צילום: צבא סין

צבא טייוואן אמר כי הוא "מתכונן למלחמה מבלי לחפש מלחמה" לאחר שצבא סין החל בארבעה ימים חסרי תקדים של תרגילי אש חיה קרוב לחופי טייוואן, בתגובה לביקורה של ננסי פלוסי באי.

הערוץ הממלכתי הסיני CCTV הודיע היום (חמישי) ​​על תחילתו של "תרגיל אימון צבאי חשוב ואש חיה", הצפוי לכלול ניסויי טילים. בשעה 13:00 שעון מקומי, הודיע ​​פיקוד 'צבא השחרור העממי' כי ביצע "אימוני ירי ארוכי טווח באש חיה" במצר טייוואן, כולל "מכות דיוק באזורים ספציפיים בחלק המזרחי". נמסר כי "הושגו התוצאות הצפויות" אך לא הובהר מה המשמעות של זה.

בערך באותו זמן, כתב סוכנות הידיעות הצרפתית AFP שבסיסו בפינגטאן, על חופי סין, ראה את הצבא הסיני משגר כמה טילים קטנים למים, "מקרבת מתקנים צבאיים סמוכים עפים לשמיים ואחריהם זרמים של עשן לבן וקולות רעש חזקים" כתב.

הודעות על התרגילים זיהו שישה אזורים המקיפים את טייוואן, עם אזהרות לכל הספינות והמטוסים "לא להיכנס לאזורי הים והמרחב האווירי הרלוונטיים". חלק מהאזורים חופפים למים הטריטוריאליים של טייוואן, והם נמצאים ליד נמלים מרכזיים. משרד ההגנה של טייוואן האשים את סין בכך שהפעילה למעשה מצור. טיסות וספינות אמנם עדיין הצליחו להגיע לטייוואן, אך על פי הדיווחים הומלץ להם למצוא נתיבים חלופיים.

עשר דקות לפני תחילת התרגילים, משרד ההגנה של טייוואן פרסם הצהרה המאשימה את ממשלת סין ב"התנהגות לא רציונלית" בשימוש בתרגילי אש חיה ואמר כי יש להם "כוונה לשנות את הסטטוס קוו ולשבש את השלום והיציבות האזוריים".

"משרד ההגנה הלאומי מדגיש כי יקיים את עיקרון ההיערכות למלחמה מבלי לחתור למלחמה, ובגישה של לא להסלים את הסכסוך ולגרום למחלוקות", נכתב. "הצבא הלאומי ימשיך לחזק את הכוננות שלו, וכוחות בכל הרמות יערכו אימונים יומיומיים".

ננסי פלוסי יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב הגיעה לטאיפיי בטייוואן ביום שלישי בלילה. היא פגשה את נשיא טייוואן, צאי אינג-וון, כמו גם מנהיגים פוליטיים ועסקיים אחרים.

"המשלחת שלנו הגיעה לטייוואן כדי להבהיר באופן חד משמעי שלא ניטוש את טייוואן, ואנחנו גאים בידידות המתמשכת שלנו" אמרה פלוסי.

בתגובה לביקור, סין שטוענת כי טייוואן שייכת לה, מבצעת תרגילים שהחלו היום בקרבה חסרת תקדים לטייוואן, וכללו פלישות של מטוסי קרב וספינות חיל הים מעל הקו החציוני של מיצר טייוואן - גבול לא רשמי בין סין לטייוואן.

אמש, שעות לאחר עזיבתו של פלוסי לדרום קוריאה, טסו כלי טיס לא מזוהים, כנראה מל"טים, מעל אזור איי קינמן המרוחקים של טייוואן ליד חופי היבשת, כך נמסר ממשרד ההגנה של טייוואן. "מייד ירינו אבוקות כדי להוציא אזהרות ולהרחיק אותם", אמר לרויטרס האלוף צ'אנג אזור-סונג מפיקוד ההגנה של הצבא בקינמן.

היום נמשכו האיומים והרטוריקה מצד גורמים רשמיים בסין. שגריר סין בצרפת אמר כי העם הטייוואני "יקבל חינוך מחדש" לאחר סיפוח מוצלח על ידי סין. בראיון בטלוויזיה הצרפתית. השגריר, לו שיי, האשים את המפלגה הדמוקרטית הפרוגרסיבית השלטת בטייוואן בניהול "תעמולה קיצונית".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום