צה"ל מעבה כוחות בגבול הרצועה, מפקד אוגדת עזה: "מזהים כוונות לממש פיגועים"

שלושה ימים לאחר מעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי, נמשכת הדריכות הגבוהה בדרום | צה"ל החליט לעבות כוחות על גבול הרצועה | ראש הממשלה לפיד: "לא נקבל שארגוני הטרור ישבשו את חיי התושבים. לא נירתע מהפעלת כוח כדי להחזיר את שגרת החיים" | גנץ הנחה: להיערך לשימוש במגוון אמצעים על מנת להסיר את האיום

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 4.8.2022 | 19:34

חסימת כבישים | צילום: פלאש 90

צה"ל החליט הערב (חמישי) לתגבר את אוגדת עזה בכוחות נוספים, זאת כחלק מהיערכות צה"ל ובהתאם להערכת המצב שנערכה על רקע החשש מפיגוע שיבצע ארגון הג'יהאד האסלאמי בגבול הרצועה, בנקמה על מעצרו של ראש הארגון ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי, במהלך מבצע מיוחד במחנה הפליטים בג'נין.

עד כה תוגברה אוגדת עזה בכוחות ארטילריה, הנדסה, חי"ר, שריון וכוחות מיוחדים. בשלב זה לא קיימת בצה"ל פקודת עוצר יציאות, אך הוחלט שחלק מהכוחות יישארו בגזרה.

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים הערב הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות גורמי הביטחון בקריה בת"א. בדיון דנו במצב הביטחוני בדרום ובהתפתחויות האפשריות. ראש הממשלה אמר בתום הדיון כי "אנו מבינים ושותפים לקושי של תושבי הדרום. מה שעומד מול עינינו - שמירה על חייהם והגנה על ביטחון ישראל.

יאיר לפיד בהערכת מצב. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ.

"סידורי הביטחון שהוחלט עליהם הם היערכות נדרשת וזמנית בלבד. לא נקבל מצב לאורך זמן שבו ארגוני הטרור ישבשו את חיי התושבים. לא נירתע מהפעלת כוח כדי להחזיר את שגרת החיים בדרום המדינה, ולא נפסיק את מדיניות המעצרים של פעילי טרור ביו"ש", הוסיף ראש הממשלה. בדיון השתתפו שר הביטחון בני גנץ, היועץ לביטחון לאומי ד"ר איל חולתא, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר וגורמים נוספים.

גם שר הביטחון בני גנץ קיים היום דיון לאור המצב בעוטף עזה. שר הביטחון הנחה להיערך לשימוש במגוון אמצעים אזרחיים וצבאיים על מנת להסיר את האיום על הדרום ולבצע היערכות מבצעית רחבה, במטרה להשיב את שגרת החיים המלאה.

כבישים חסומים היום בדרום. | צילום: פלאש 90

שר הביטחון הנחה את ראש רח"ל ביחד עם צה"ל באמצעות פיקוד העורף, לפעול מול משרדי הממשלה, למתן מענה הולם לתושבי היישובים בעוטף. כמו כן, הדגיש שר הביטחון, כי כלל הפעילות המבצעית בכלל הגזרות תימשך.

הבוקר סייר הרמטכ"ל באוגדת עזה וביצע הערכת מצב עם מפקד האוגדה. לרמטכ"ל הוצגה תמונת המצב המודיעינית-מבצעית, לצד פעילות הכוחות באוגדה וכוחות השריון והתותחנים שהגיעו לאזור. במהלך הסיור, הנחה הרמטכ"ל על הגברת מוכנות צה"ל לתרחישי הסלמה, תגבור מאמצי ההגנה, האיסוף והמודיעין וקיים אישור תכניות למאמצים ההתקפיים.

לצד זאת, נפגש הערב הרמטכ"ל עם ראשי הרשויות בדרום במטרה לעדכן אותם בצעדים הבאים.

מפקד האוגדה, תא"ל נמרוד אלוני, אמר כי "הכוחות באוגדת עזה נמצאים בימים האחרונים בכוננות גבוהה. אנחנו מזהים כוונות של הג'יהאד האיסלאמי לממש פיגועים כנגד תושבי העוטף וחיילי צה"ל, ולכן פרסנו חסימות לכל רוחב הגזרה. החסימות ימשכו ככל שיידרש. בטחון התושבים קודם לכל. לצד מאמצי ההגנה אוגדת עזה קולטת כוחות לעימות אפשרי עם הג'יהאד האיסלאמי בהתאם להערכת המצב".

למרות הניסיונות להגיע להבנות מול עזה, גורמי ביטחון הזהירו בשעות האחרונות תושבים בכמה יישובים בעוטף, כי קיימת התרעה ממוקדת לירי נ"ט. בשל כך, התבקשו התושבים שלא לנוע בשטחים שחשופים לרצועה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום