ממשיכה להתגרות? ננסי פלוסי תבקר בגבול צפון קוריאה

לאחר שביקרה בטייוואן ועוררה את זעמם של הסינים שיקיימו תרגילי אש סמוך מאד לאי הטייוואני, ננסי פלוסי תבקר באזור המפורז בגבול צפון ודרום קוריאה. היא תכננה להיום ביקור בגבול עם הצפון הגרעיני | צפון קוריאה הזהירה כי לעולם לא תסבול ביקורת אמריקאית על תוכנית הגרעין שלה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 4.8.2022 | 19:31

הגבול בין צפון לדרום קוריאה | צילום: Pixabay

יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי, תבקר באזור המפורז (DMZ) שבו עומדים כוחות צפון ודרום קוריאה פנים אל פנים לאחר שהסכימה לתמוך במאמצי סיאול לפרק את פיונגיאנג מגרעין. פלוסי ויו"ר האסיפה הלאומית של דרום קוריאה, קים ג'ין-פיו, הגיעו היום (חמישי) להסכם להשגת "פירוק מעשי ושלום מנשק גרעיני" לאחר שהסכימו על "רמת האיום של צפון קוריאה שמתגברת".

הברית בין שתי המדינות מגיעה כאשר צפון קוריאה הוציאה אזהרה חריפה כי היא 'לעולם לא תסבול' את הביקורת של ארצות הברית על תוכנית הגרעין שלה. המדינה המבודדת ואמרה כי היא לא תאפשר כל פגיעה בזכויותיה הריבוניות.

פלוסי תהיה הפקיד האמריקני הבכיר ביותר שיבקר בגבול שביתת הנשק הבין-קוריאני פנמונג'ום מאז שהנשיא דאז דונלד טראמפ פגש שם את מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ב-2019. פלוסי, שהגיעה לסיאול ביום רביעי לאחר נסיעתה המתוקשרת לטייוואן, נפגשה ביום חמישי עם קים ג'ין-פיו וחברי פרלמנט בכירים אחרים כדי לדון בנושאים הכוללים ביטחון אזורי ושיתוף פעולה כלכלי.

היא ומקבילתה הדרום קוריאנית נשבעו ביום חמישי לתמוך במאמצים לשמור על הרתעה חזקה נגד צפון קוריאה ולהשיג את פירוקה מנשק גרעיני. "שני הצדדים הביעו דאגה מהמצב החמור בו רמת האיום של צפון קוריאה מתגברת", אמר קים. פלוסי מתכננת לבקר באזור האבטחה המשותף ליד הגבול הבין-קוריאני המבוצר בכבדות.

היא גם אמורה לשוחח בטלפון עם הנשיא יון סוק-יאול, שנמצא בחופשה השבוע, אמרו גורמים רשמיים. יון נכנס לתפקידו במאי, ונשבע להגביר את הקשרים עם ארצות הברית, כולל הגברת תרגילים צבאיים משותפים שתמיד מעוררים את זעמם של הצפון קוריאנים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום