בלעדי | סמוטריץ': אם נהיה גדולים מש"ס - נדרוש את תיק הדתות

הבחירות טרם הוכרעו והמו"מ לא נפתח, אך בציונות הדתית פותחים את הקרב על תיק הדתות שבאופן מסורתי נמצא בידיה של ש"ס • סמוטריץ' מאשים את השר כהנא שלא ניצל את העבודה שהחרדים לא בממשלה לקדם רפורמת חשובות: "זה פוספס לחלוטין" | הקלטה בלעדית

יאיר כלפה | פוליטי 4.8.2022 | 21:15

דרעי וסמוטריץ' | צילום: פלאש 90

הבחירות טרם הוכרעו, המשא ומתן הקואליציוני עדיין לא נפתח, אך נראה כי אם בנימין נתניהו והליכוד ישיגו רוב להקמת ממשלה ימין, מלאכת ההרכבה תהיה מסובכת למדי. בהקלטות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' ניתן ללמוד על אחד הקרבות הגדולים שייפתחו ביום שאחרי - הקרב על המשרד לשירותי דת.

במפלגת 'הציונות הדתית' מסמנים יעד - לקבל לידיהם את המשרד לשירותי דת, התיק שהיה באופן מסורתי בידי ש"ס. בהקלטות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' נשמע יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' מצהיר כי הם יוכלו לקבל את התיק באם מפלגת 'הציונות הדתית' תקבל יותר מנדטים ממפלגתו של אריה דרעי - כשכך המצב על פי כל הסקרים - הוא יתעקש עליו.

במהלך שיחה שהעביר השבוע במסגרת מסעות הבחירות שלו, נשאל סמוטריץ' לגבי השליטה בענייני הדת בממשלה הבאה והודה כי "מערכת שירותי הדת, משרד הדתות ומינויים, נשלטה בעיקר על ידי החרדים".

 

סמוטריץ' מביע בהקלטה שנחשפת ב'בחדרי חרדים' רצון עז לקחת את תיק הדתות. לדבריו: "זה בעיקר תלוי כמה גדולים נהיה, אין ספק שאם אנחנו נהיה יותר מנדטים מש"ס נוכל לתבוע את משרד הדתות גם בקדנציה הבאה, אם נהיה פחות - אז יהיה ויכוח".

"בסוף פוליטיקה זה מערכת של כוח", מציין סמוטריץ׳ ומכריז: "מניח שגם בעניין הזה מה שהיה לא מה שיהיה, נדמה לי שגם החרדים מבינים את זה. הם מבינים שמה שראינו בממשלה הזאת זה ריאקציה, כאילו רמסו אותנו במשך שנים אז פתאום בא מתן כהנא".

"אין ספק שאנחנו נקבע גם בממשלה הבאה", סיכם יו"ר 'הציונות הדתית' לגבי התיק הנחשק. הח״כ שטרוד בימים אלה בענייני המו"מ מול איתמר בן גביר. אחד מהח"כים במפלגתו שלוטש את עיניו לתפקיד הוא ח"כ אופיר סופר, שהקדיש בלא מעט ראיונות התייחסות לתיק הדתות ואמר כי הוא לא יישאר רק בידי ש"ס.

לפי הסקרים האחרונים 'הציונות הדתית', יחד עם בן גביר, עומדת על כ-10 מנדטים, ואילו ש"ס מקבלת ברוב הסקרים 8 מנדטים או לכל היותר שומרת על כוחה עם 9 מנדטים. במפלגתו של אריה דרעי לא צפויים לוותר בקלות על התפקיד. אחרי הכהונה של מתן כהנא הם יבקשו לתקן את הנזקים שנעשו, הדבר עשוי להקשות על הקמת הממשלה באם שני הצדדים יתעקשו על התיק.

אריה דרעי, הקרב על תיק הדתות נפתח. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

נזכיר כי 'בחדרי חרדים' פרסם במערכת הבחירות הקודמת הקלטה שבה נשמע בצלאל סמוטריץ' אומר כי "ממשלה ללא חרדים זה מצוין", והוא ממשיך גם הפעם בקו הזה, כשלדבריו המטרה היא לממש את היעדים שהוא מאמין בהם והחרדים מתנגדים להם. לדבריו, "היה יתרון בממשלה הזאת משום שהוקמה בלי חרדים", אך עם זאת הוא אומר באותה נשימה כי זה לא שווה אל מול האלטרנטיבה.

סמוטריץ' מאשים את השר (סגן השר) מתן כהנא שלא ניצל את ההזדמנות לממשלה ללא חרדים ופעל נגד דברים אחרים, "זה פוספס לחלוטין כי מתן כהנא גרם לנזקים אדירים בגיורים, בכשרות, גם במינויים, אבל בסוף צריך לשים את הדברים אחד מול השני - אם שווה לשלם את המחיר", כך סמוטריץ' בהקלטה הבלעדית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום