אחרי הפיצוץ במגעים: הפשרה של בן גביר

בעקבות מחלוקת לגבי זהות המקום השביעי ברשימה, ב'עוצמה יהודית' מציעים הצעה חדשה להרכבת הרשימה - לפיה המועמד שלהם יתקבל, ובתמורה סמוטריץ' יוכל לשריין את ח"כ שלו על חשבונם במקום העשירי | סקר חדש: כל אחת מהמפלגות מקבלת 5 מנדטים בנפרד

יאיר כלפה | פוליטי 4.8.2022 | 21:55

סמוטריץ ובן גביר | צילום: פלאש 90

חבר הכנסת איתמר בן גביר מניח הערב (חמישי) הצעה חדשה לגבי הרכבת הרשימה עם מפלגת 'הציונות הדתית', בעקבות קשיים שהתעוררו סביב המקום השביעי.

לאחר שבתחילת השבוע ההצעה של בצלאל סמוטריץ' כללה חלוקה של 50:50 בעשירייה, יו"ר 'עוצמה יהודית' הציע במהלך ראיון ל'ערוץ 14' כי במקום ה-7 ישוריין המועמד שהוא חפץ בו - ובתמורה הוא יוותר על המקום העשירי ל'ציונות הדתית'.

"אני עושה את זה למען האחדות, כדי שתהיה כאן ממשלת ימין מלא מלא", אמר במהלך הצגת הצעתו שנעשתה בשידור חי וכשהוא לא עדכן את שותפיו קודם, תוך שהוא מציין שבכך הוא מוותר על החלוקה השוויונית ברשימה ומותיר אותו עם ארבעה מועמדים בעשירייה.

ההצעה באה בעקבות טענה שהשמיע סמוטריץ', לפיה אם ישריין את סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה על חשבונו במקום במקום ה-7, הוא ידחוק את הח"כים ואת שאר המועמדים שלו אחורה ברשימה. לכן, בן גביר מציע את המקום העשירי במקום, שיש לציין שהוא פחות ריאלי.

בתוך כך, סקר שמפרסם מכון הסקרים 'דיירקט פולס' מראה כי 'הציונות הדתית' המאוחדת שווה 11 מנדטים. במקרה של ריצה נפרדת, סמוטריץ' ובן גביר משיגים כל אחד 5 מנדטים - מה שעשוי אולי להשפיע על המו"מ.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום