עוד יממה של הגבלות בעוטף עזה, התושבים זועמים: "לפגוע בארגוני הטרור"

לקראת היממה הרביעית תחת הגבלות, לחלק מתושבי עוטף עזה אוזלת הסבלנות | ראשי המועצות נפגשו הערב עם הרמטכ"ל, וחלקם הביעו בפניו את זעמם של התושבים | ראש המועצה האזורית שדות נגב: "לפעול ולפגוע פגיעה אנושה בארגוני הטרור עד לשינוי המשוואה ההזויה"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 4.8.2022 | 23:33

ארכיון. אילוסטרציה | צילום: פלאש 90

תושבי עוטף עזה ייכנסו הלילה ליממה הרביעית תחת מגבלות משמעותיות בשל האיום מצד ארגון ארגון הג'יהאד האסלאמי והחשש מפני פיגועי נ"ט וצליפה. בתום הערכת מצב הוחלט כי חסימות הצירים יישארו גם מחר, וייתכן שלאורך כל סוף השבוע. בישראל אמנם העלו היום את רף האיומים, אך לפי שעה נראה כי המתיחות רחוקה מסיום. גורמים בישראל הבהירו כי המצב הנוכחי לא צפוי להימשך עוד זמן, וכי צה"ל עשוי ליזום פגיעה פגיעה במחבלים במטרה לסיים את המתיחות.

תושבי העוטף, שחלקם נתונים תחת סגר כמעט מוחלט, הביעו גם היום את זעמם על התנהלות הממשלה. הערב נועד הרמטכ"ל אביב כוכבי עם ראשי הרשויות בדרום, שיעבירו לו את תחושות התושבים. ראש עיריית שדרות אלון דוידי נטש במהלך הדיון למשך מספר דקות, בתגובה להתנהלות מול הרצועה. "מחבלים צריך לחסל ואיומים צריך לנטרל", אמר הערב דוידי.

דוידי הוסיף: "אזרחי מדינת ישראל ובעיקר תושבי העוטף ושדרות אינם צריכים להיות בני ערובה של אף ארגון טרור, הם גיבורים שחיים בחזית בטחונית קשה למעלה משני עשורים. אני קורא לראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לפגוע בארגוני הטרור ומבטיח שתקבלו מאיתנו את כל הגיבוי. לא יכול להיות ששלושה ימים תהיה מתיחות בעוטף עזה, כבישים סגורים, רכבות מבוטלות ועסקים מפסידים פרנסה. בד בבד אני דורש מהממשלה לאשר עוד הערב את פיצוי התושבים ובעלי העסקים על הימים הללו".

ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן מסר: "העוצר בו נמצאים תושבי העוטף בגלל חבורת טרוריסטים הינו אבסורדי לחלוטין וחייב להסתיים מוקדם ככל הניתן. אני נותן גיבוי מלא לצה"ל ולכוחות הביטחון ודורש מהדרג המדיני לתת לכוחות הביטחון את המנדט לפעול ולפגוע פגיעה אנושה בארגוני הטרור עד לשינוי המשוואה ההזויה לפיה הם קובעים את סדר היום שלנו".

מוקדם יותר החליט צה"ל לתגבר את אוגדת עזה בכוחות נוספים, זאת כחלק מהיערכות צה"ל ובהתאם להערכת מצב. עד כה תוגברה אוגדת עזה בכוחות ארטילריה, הנדסה, חי"ר, שריון וכוחות מיוחדים. בשלב זה לא קיימת בצה"ל פקודת עוצר יציאות, אך הוחלט שחלק מהכוחות יישארו בגזרה.

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים הערב הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות גורמי הביטחון בקריה בת"א. בדיון דנו במצב הביטחוני בדרום ובהתפתחויות האפשריות. ראש הממשלה אמר בתום הדיון כי "אנו מבינים ושותפים לקושי של תושבי הדרום. מה שעומד מול עינינו - שמירה על חייהם והגנה על ביטחון ישראל.

"סידורי הביטחון שהוחלט עליהם הם היערכות נדרשת וזמנית בלבד. לא נקבל מצב לאורך זמן שבו ארגוני הטרור ישבשו את חיי התושבים. לא נירתע מהפעלת כוח כדי להחזיר את שגרת החיים בדרום המדינה, ולא נפסיק את מדיניות המעצרים של פעילי טרור ביו"ש", הוסיף ראש הממשלה. בדיון השתתפו שר הביטחון בני גנץ, היועץ לביטחון לאומי ד"ר איל חולתא, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר וגורמים נוספים.

מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, אמר כי "הכוחות באוגדת עזה נמצאים בימים האחרונים בכוננות גבוהה. אנחנו מזהים כוונות של הג'יהאד האיסלאמי לממש פיגועים כנגד תושבי העוטף וחיילי צה"ל, ולכן פרסנו חסימות לכל רוחב הגזרה. החסימות ימשכו ככל שיידרש. בטחון התושבים קודם לכל. לצד מאמצי ההגנה אוגדת עזה קולטת כוחות לעימות אפשרי עם הג'יהאד האיסלאמי בהתאם להערכת המצב".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום