הפרשן מעריך: מי יפתיע בפריימריז של הליכוד

הקרב הסוער והאכזרי המתנהל בתוך הליכוד על המקומות ברשימה, יגיע לסיומו ביום רביעי הקרוב | לדברי הפרשן רביב דרוקר "אלי כהן הוא כנראה ההפתעה הגדולה של הפריימריז" • וגם "מספר הח"כים המכהנים שייפלטו יהיה מצומצם"

קובי עוזיאלי | פוליטי 5.8.2022 | 07:51

אלי כהן | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ביום רביעי הקרוב י"ג מנחם אב ייצאו עשרות אלפי מתפקדי הליכוד לבחור את רשימת המפלגה לכנסת ה-25, מעל 80 איש מתמודדים על כ-30 מקומות ריאליים, מלבד השריונים השמורים ליו"ר בנימין נתניהו.

כשבוע לפני שוחח פרשן 'חדשות 13', רביב דרוקר, עם אריה אלדד ורוני בר־און ברדיו 103fm על ההכנות לפריימריז בליכוד. לדבריו, "יש הרבה מאוד מלחמות, אבל בסך הכל זה לא טווח בסגנון בו אנו אוהבים לדבר בעבר ולהזכיר את המילה הזאת. מספר הבכירים והמכהנים שייפלטו הוא מצומצם יחסית. יש מאבק גדול על הפסגה, של ברקת, יריב לוין, ישראל כ"ץ ואלי כהן, שכנראה הוא הולך להיות ההפתעה הגדולה של הפריימריז".

דרוקר אומר על שר הכלכלה לשעבר אלי כהן שזגזג והלך למפלגת 'כולנו' של משה כחלון עד שחזר לליכוד כי "זו באמת תעלומה גדולה איך הוא הגיע כל כך גבוה. הוא במקור מסניף הליכוד שבחולון, סניף חזק מאוד, אבל אז הלך ל'כולנו' של כחלון והגיע פתאום בליכוד. הוא משחזר בדיוק מה שכחלון עשה - נותן מאה אחוז יחס אישי לכל פעיל, מדבר עם כולם, מכיר את כולם ומסייע לכולם בלי סוף".

בהמשך, הבהיר: "להגיד שאני יודע בוודאות מי הולך הביתה זו תהיה הגזמה, אבל אומרים שמצבו של צחי הנגבי לא טוב - גם אם הוא רואה את עצמו כמועמד לראשות הממשלה כבר 25 שנה, ביבי נטש אותו מזמן. בנוסף אליו, דני דנון ויולי אדלשטיין מתקשים, וגם נשים כמו מאי גולן וקרן ברק. גלית דיסטל היא חזקה מאוד, אבל אם הייתי צריך להמר, הייתי מהמר על מירי רגב".

לגבי גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל, שגם מתמודד בפריימריז, אמר דרוקר: "מאוד יפתיע אותי אם הוא יצליח להיכנס, אני מתקשה להאמין שזה יקרה". וסיכם: "אין יותר את גדעון סער במפלגה, או משה כחלון, גלעד ארדן ובוגי יעלון - אין מישהו בתוך הליכוד שיכול באמת להיאבק בנתניהו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום