ארה"ב: אדם אחד מת ו-11 אושפזו כתוצאה מהתפרצות מחלת הלגיונרים

קיר מזוהם במלון יוקרה במחיר 400 דולר ללילה לחדר בארה"ב, הביא למותו של אדם אחד ולאשפוז של 11 נוספים. גורמי בריאות אמרו ששלושה חולים עדיין מאושפזים בבית החולים, כאשר אחד מהם מחובר למכשיר הנשמה. הם נדבקו לאחר שנשמו אוויר מזוהם עמוס בחיידקים הגורמים למחלה

אלי קליין | חדשות בעולם 5.8.2022 | 08:58

אילוסטרציה | צילום: pixabay

אדם אחד מת ו-11 אושפזו לאחר שחלו במחלת הלגיונרים הקשורה לחדר קירור על גג מלון במחיר 400 דולר ללילה בעמק נאפה, קליפורניה.

מחלת הלגיונרים היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי החיידק ליגיונלה פנאומופילה. התגלתה לראשונה ב-1976 כאשר רבים לקו במחלה בכינוס של הלגיון האמריקאי בבית מלון בפילדלפיה ומשם נגזר שמה. כ-10,000 בני אדם לוקים במחלה מדי שנה בארצות הברית. לחיידק יש יכולת לזהם מערכות מיזוג אוויר ובכך לגרום להדבקה.

גורמי בריאות אמרו כי שלושה חולים עדיין מקבלים טיפול, כאשר אחד מהם נמצא מחובר למכשיר הנשמה. כולם בני 58 עד 80 אשר היו בסיכון גבוה יותר למחלה קשה, אך כמעט כולם יצאו מזה. הם ככל הנראה נדבקו לאחר שנשמו אוויר המכיל טיפות מזוהמות בחיידקים הגורמים למחלה. מחדר קירור במלון במרכז העיר אשרהתגלה כמזוהם והושבת. כך דווח ה'דיילי מייל'.

אף אחד מהמטופלים לא היה אורח במלון, אלא שכנים. גורמים רשמיים אמרו שהטיפות המזוהמות כנראה התפשטו עד קילומטר מהמלון.

מחלת הלגיונרים היא זיהום ריאות חמור שהורג כ-10% מהאנשים שהיא מדביקה. הסובלים מתמודדים עם תסמינים דמויי שפעת הכוללים שיעול, חום וכאב ראש, שבמקרים חמורים מגיעים לדלקת ריאות.

התסמינים הראשוניים כוללים חום גבוה, כאבי שרירים וצמרמורות. ברגע שהחיידק מדביק את הריאות של אדם, הם עלולים לפתח גם שיעול מתמשך, כאבים בחזה ובעיות נשימה. מחלת הלגיונרים מדביקה בדרך כלל על ידי נשימה של טיפות קטנות של מים מזוהמים. היא אינה מדבקת ואינה יכולה להתפשט ישירות מאדם לאדם.

חיידקי הלגיונלה נמצאים בדרך כלל במים, כולל אגמים ונהרות, אם כי הם לרוב במספרים נמוכים ללא מזיק. עם זאת, החיידקים יכולים להתרבות אם הם מוצאים את דרכם לאספקת מים מלאכותית, כולל מערכות מיזוג אוויר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום