פרשת דברים תשפ"ב, קראון, יקב ציון

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: קראון 2016, יקב ציון

שרגא גבהרד | יין ואלכוהול 5.8.2022 | 12:08

צילום: באדיבות המצלם

פרשת דברים תשפ"ב, קראון 2016, יקב ציון

השבוע אני יכול לעשות לעצמי חיים קלים, גם בשנת תשע"ח היה תשעה באב בשבת, ומה שכתבתי שם מתאים לכאן, (לקריאת המאמר, לחצו כאן). אבל, אוסיף משהו לכבוד שנת תשפ"ב.

בהפטרה מקונן הנביא: "נותרה בת ציון כסוכה בכרם" (ישעיהו א/ח). לזה מתחברת הקינה "אין ענבים בגפן ואין תאנים בתאנה" (ירמיהו ח/יג). הרי שאחד מסימני החורבן זה שממה. לא כרמים, לא ענבים ולא סוכות.

ישנו כלל ש'סימנא מילתא' (הוריות יב/א), כלומר: יש להתייחס לסימנים ולהניח שיש בהם קצת רמז למה שקורה. עכשיו כשהימים כה חמים, כבר שכחנו שהשנה היה חורף גשום במיוחד, ועכשיו יש לנו קיץ חם במיוחד, השילוב הזה הוא מבורך לענבי היין. נוסיף לכך שהשנה היא שנת שמיטה, והתורה מבטיחה יבול כפול ואף משולש (ויקרא כה/כא). גם זה בא לידי ביטוי ברוך ה' בכרמים של השנה. עוד יש להוסיף שהשנה הייתה שנה מעוברת, ובימים אלו ממש אנו כבר מתחילים את עונת הבציר, השילוב של כל זה אומר שעכשיו הגפן טעונה באשכולות עסיסיים לרוב. אמנם כיום לא נוהגים להשאיר שומר לילה בסוכת הכרמים, למרות שנגרמים בלילה נזקים, גנבים, חזירי בר, שועלים. [יש תזה ששועל אוכל רק בשר, אבל בפועל הם אוהבים ענבים, בדיוק כמו המשל המפורסם על השועל שנכנס לכרם מחור קטן, אכל ענבים,  השמין ולא היה יכול לצאת].

על כל פנים בעונה זו אמורות סוכות השומרים להיות מאוישות, ולהביע את הנבואה: "ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו, ופריכם תשאו לעמי ישראל, כי קרבו לבוא" (יחזקאל לו/ח). הלוואי שזה יהיה אחד הסימנים של פעמי משיח המבשרים את בוא הגאולה.

השנה שאנו קונים יין לשבת, עלינו לקחת בחשבון את האפשרות שבמוצאי שבת ניקח אותו לירושלים, בעזרת ה', אמן ואמן. לשם כך יש להערך בהתאם.

לכבוד שבת שעברה פתחתי בקבוק מ"יקב ציון" שהוא יין הדגל של היקב "Crown קראון" בלנד ישראלי בסגנון בורדו שמבוסס על 50% ענבי קברנה סוביניון, 24% מרלו, 16% קברנה פרנק ו 10% ענבי פטי וורדו.

הענבים הגיעו מחלקות הכרם המצטיינות אותן מטפח היקב באזור הגליל ובהרי יהודה היין התבגר בחביות עץ אלון 18 חודשים. היקב מציג את את 'הקראון' כ"אמנות הפקת היין במיטבה".

היין בעל צבע אדום כהה מאוד, מיד בפתיחה קפץ לי ריח של זיתים שחורים, יין מרוכז בריחות וטעמים בוגרים ונעימים, הגוף מלא, סיומת ארוכה ומהנה.

המחיר: 110₪. כשרות: רבנות מקומית ובד"ץ העדה החרדית.

לחיים, שבת שלום וגאולה שלמה

שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

לעמוד היקב

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום