צה"ל פתח במבצע "עלות השחר" נגד הג'יהאד האסלאמי: בכיר בארגון חוסל

לאחר מספר ימים בהם תושבי הדרום היו נצורים בעקבות התרעות על כוונת הג'יהאד האסלאמי לבצע ירי טילים לעבר כבישי העוטף, צה"ל החל לתקוף בשעות הצהריים מטרות בעזה | מערכת הביטחון הפעילה מצב מיוחד בעורף | דיווח על חיסול של מפקד בכיר מאוד בג'יהאד האיסלמי

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 5.8.2022 | 16:26

התקיפה בעזה, היום | צילום: רשתות פלסטיניות

צה"ל פתח היום בצהריים (שישי) במבצע ברצועת עזה "עלות השחר" נגד ארגון הג'יהאד האסלאמי, זאת אחרי למעלה משלושה ימים של מתיחות בדרום שהחלה מאז מעצרו של ראש הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי. במסגרת התקיפה, כך מפרסם צה"ל, חוסל תייסיר ג'עברי, מפקד בכיר מאוד בג'יהאד האסלמי. עוד נאמר צה"ל כי חוסלו לפחות 15 מחבלים, אחד מהם - מפקד יחידת הנ"ט.

במערכת הביטחון נערכים להסלמה והפעילו מצב מיוחד בעורף. מוקדם יותר עיבה צה"ל את סוללות כיפת ברזל ברחבי הארץ, כולל במרכז. ברצועת עזה נערכים להסלמה ומגבירים את רף האיומים. מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי איים בשעה האחרונה "נשגר טילים לתל אביב", במקביל, ניסיונות התיווך הופסקו.

 

ראש הממשלה, יאיר לפיד מסר כי "ממשלת ישראל לא תאפשר לארגוני הטרור לקבוע את סדר היום בעוטף עזה ולאיים על אזרחי מדינת ישראל. יידע כל מי שקם לפגוע בישראל כי אנחנו נגיע אליו. כוחות הביטחון יפעלו כנגד מחבלי הג׳יהאד האסלאמי להסיר את האיום מעל אזרחי ישראל".

שר הבטחון, בני גנץ מסר: "המשימה היא להגן על יישובי ישראל ואזרחי ישראל – לא נאפשר לאף גורם לאיים או לפגוע באזרחי ישראל. מי שינסה – יפגע".

מוקדם יותר הבוקר קיים שר הביטחון, בני גנץ, הערכת מצב במפקדת פיקוד הדרום, במהלכה שיגר איומים חריגים לעבר ראשי ארגוני הטרור ברצועה. גנץ שב על ההצהרה של גורמים בישראל שהבהירו כי המצב הנוכחי לא צפוי להימשך עוד זמן, וכי צה"ל עשוי ליזום פגיעה במחבלים במטרה לסיים את המתיחות. "המשימה שלנו היא להבטיח שהמתיחות נגמרת והשגרה חוזרת", אמר גנץ.

תייסיר ג'עברי, הבכיר שחוסל

שר הביטחון המשיך ואיים על ארגוני הטרור ברצועת עזה: "לאויבינו בכלל ולראשי החמאס והג'יהאד האסלאמי אני אומר בצורה מפורשת – זמנכם קצוב. האיום יוסר בדרך זו או אחרת. המצב שבו טרוריסטים חסרי אחריות, שחלקם בכלל לא נמצאים באזור, לקחו את תושבי עזה כבני ערובה יחזור ויפגע בהם. מי שגוזל את פרנסתם של 14 אלף פועלים, גורם לסחורה חקלאית להירקב במעברים, ומביא למחסור בחשמל ובמזון – פוגע קודם כל בתושבי עזה והוא שיישא באחריות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום