מיכאל שמש: דרישת דרעי וה״בריחה״ של ח״כי הליכוד והקואליציה מהדיונים בוועדת החוץ והביטחון: אריה דרעי דורש נוכחות משמעותית של חברי הקואליציה וח״כי הליכוד בוועדת החוץ והביטחון. לטענתו, נוכחות כזו תחזק את התמיכה הקואליציונית בחוק ותבלום את הלחץ המופעל על יו״ר הוועדה ועל הייעוץ המשפטי לשנות את נוסח החוק. גורם בוועדה: ח״כי הקואליציה מפקירים את הדיון בוועדה משום שאינם רוצים ״להתלכלך״. לדברי אותו גורם, רוב חברי הקואליציה שאינם חרדים מעדיפים להיעדר מהדיונים.
הגבוה בענף: זה השכר שירוויח נהג מתחיל ב'אגד'
לאחר משא ומתן לילי, חתמו נציגי הנהגים וחברת אגד על שכר בסיס חדש, 50 שקלים לשעה. מדובר בשבירת תקרת הזכוכית בענת התחבורה ובשכר השעתי הגבוה ביותר עד כה שהציעה חברת תחב"צ. מדובר בתוספת של כ-1,200 ש"ח בכל חודש
ההסתדרות, ועד הנהגים באגד והחברה עצמה, הודיעו הבוקר (חמישי) כי לאחר משא ומתן לילי מוצלח נחתם ההסכם, שבמסגרתו כבר ממשכורת אוגוסט יועלה השכר ההתחלתי בכ-15%-12%, ובכך יהפוך לגבוה בענף. פרט לכך, יהיו שתי העלאות נוספות בשנה הקרובה בהתאם לוותק, עד לשכר של 65 שקל לשעה.
50 שקלים לשעה הוא השכר השעתי הגבוה ביותר בענף, והוא שובר את תקרת הזכוכית של עובדי התחבורה הציבורית. כ-3,500 נהגים ייהנו מהעלאת השכר.
עובדים בוותק של 15 שנים ומעלה באגד, כ-800 נהגים, יקבלו בעוד שלושה חודשים (נובמבר 2022) שני שקלים נוספים לתעריף השעתי. ביולי 2023, יקבלו עובדים בוותק של 10 שנים ומעלה, תוספת של כ-2.60 שקלים לתעריף הבסיס. בסך הכול, אחרי התוספות, יוכל נהג אגד בוותק מקסימלי לקבל תעריף שעתי של עד 65 שקל לשעת עבודה.
גם שכר המבקרים בחברה יעלה גם הוא בכ-20%, ושכרם של עובדי התחזוקה (דור ב׳) יעלה ביותר מ-8%. עובדי דור ב' הפורשים יזכו לתעודות נסיעה חופשיות.
לפני כחודש וחצי הגיעו בהסתדרות להסכם גם לגבי נהגי חברת דן שישתכרו 48 שקל לשעה. כל זאת ברקע שביתות הנהגים בעת האחרונה - שלא כללו נהגים המאוגדים בהסתדרות. גם מטרופולין וקווים חתמו עם ההסתדרות על הסכמים להעלאת שכר נהגי האוטובוסים שלהן ל-47 שקל שעה, כאשר השכר הוא אחת הסיבות העיקריות אחת הסיבות למחסור של כ-6,000 עובדים בענף.
