אבו מאזן במסיבת עיתונאים: "ישראל ביצעה בפלסטינים 50 שואות"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נפגש אתמול עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, במהלך הפגישה שהתקיימה בברלין, סקר אבו מאזן בפני שולץ את "מעשי התוקפנות הישראליים כנגד הפלסטינים". קנצלר גרמניה, אולף שולץ, דחה את המילה "אפרטהייד" ובישראל מיהרו לגנות

יענקי פרבר | מדיני 17.8.2022 | 08:53

אבו מאזן | צילום: פלאש 90

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נפגש אתמול בברלין עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ. במהלך הפגישה שהתקיימה בברלין, סקר אבו מאזן בפני שולץ את "מעשי התוקפנות הישראליים כנגד הפלסטינים והמקומות הקדושים, כמו גם ההאצה המסוכנת בקצב בניית ההתנחלויות וההשתלטות על האדמות". עוד נמסר כי אבו מאזן הציג את ההתפתחויות האחרונות באיזור, המאמצים להחיות את תהליך השלום והדרכים לשמור על פתרון שתי המדינות, כך על פי ההודעה.

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, דחה את המילה אפרטהייד בה השתמש אבו מאזן לתיאור היחסים בין ישראל לשטחים הפלסטיניים. בשיחה עם עיתונאים לאחר הפגישה עם נשיא אבו מאזן בברלין, אמר שולץ כי למרות השקפות שונות על הסכסוך בין שני הצדדים, המונח "אפרטהייד" אינו נכון.

"באופן טבעי יש לנו הערכה שונה בהתייחס לפוליטיקה הישראלית, ואני רוצה לומר כאן במפורש שאני לא מצדד בשימוש במילה אפרטהייד ולא חושב שהיא מתארת ​​נכון את המצב", אמר הקנצלר.

ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, סירב במסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, להביע חרטה על טבח הספורטאים במינכן שבוצע בידי "ספטמבר השחור". במהלך מסיבת העיתונאים, אחד העיתונאים המקומיים שאל את אבו מאזן האם הוא כנשיא של הפלסטינים מוכן בשם עמו להתנצל בפני ישראל וגרמניה ולתרום לפענוח החלקים החסרים הקשורים לטבח.

בתגובה אבו מאזן אמר כי "מאז שנת 1947 ועד היום ישראל ביצעה 50 מעשי טבח ב-50 כפרים פלסטינים - דיר יאסין, טנטורה, כפר קאסם ועוד. 50 שואות. עד היום, כל יום יש לנו הרוגים בגלל הצבא הישראלי. הדרישה שלנו היא "די". בואו נעשה שלום, ביטחון, יציבות. אם אנחנו רוצים לעסוק בעבר, בבקשה. יש לי 50 מעשי טבח שישראל ביצעה ומודה כעת בסרטים דוקומנטריים כמו הטבח בטנטורה ב-1948 והטבח בכפר קאסם ב-1956. אני לא רוצה יותר משלום".

ראש הממשלה יאיר לפיד גינה בציוץ בטוויטר את ‏אמירתו של אבו מאזן: "אינה רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא. שישה מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו".

ממשל ביידן גינה גם הוא בחריפות את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית. כמו כן, השליחה האמריקנית למאבק באנטישמיות דברה ליפשטדט אמר כי השוואתו של אבו מאזן של פעולות ישראל לשואה אינה מקובלת. "עיוות השואה מתדלק אנטישמיות ועלולות להיות לכך השלכות מסוכנות", היא אמרה.

שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט הגיב לדברים: "מה שאמר הנשיא עבאס בברלין על "50 שואות" הוא שגוי ובלתי מתקבל על הדעת. גרמניה לעולם לא תעמוד בשום ניסיון להכחיש את הממד הייחודי של פשעי השואה".

אבו מאזן ידוע כמכחיש שואה. בספר שפרסם טען שהתנועה הציונית שיתפה פעולה עם הנאצים בהשמדת העם היהודי, תמורת חתימת הסכם ההעברה בין הנאצים לסוכנות היהודית, במסגרתו הותרה העברת רכוש של עשרות אלפי יהודים מגרמניה לישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום