לאחר ההשוואה לשואה: אבו מאזן מבהיר את דבריו אך לא מתנצל

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פרסם הבהרה לאמירתו לפיה "ישראל ביצעה 50 שואות בפלסטינים" ואמר כי "השואה היא הפשע הנתעב ביותר שהתרחש בהיסטוריה המודרנית של האנושות, לא הייתה כוונה להתכחש לייחודיות של השואה, שבוצעה במאה הקודמת, והיא דבר שיש לגנות בחריפות"

יענקי פרבר | מדיני 17.8.2022 | 12:21

אבו מאזן | צילום: Nasser Ishtayeh/FLASH90

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פרסם בשעה האחרונה הבהרה לאמירתו לפיה "ישראל ביצעה 50 שואות בפלסטינים", במסיבת העיתונאים המשותפת אמש עם קנצלר גרמניה אולף שולץ בברלין, ואמר כי "השואה היא הפשע הנתעב ביותר שהתרחש בהיסטוריה המודרנית של האנושות, לא הייתה כוונה להתכחש לייחודיות של השואה, שבוצעה במאה הקודמת, והיא דבר שיש לגנות בחריפות". אך הסתייג ואמר כי הכוונה שלו הייתה על "מעשי טבח שבוצעו נגד העם הפלסטיני מאז הנכבה על ידי הכוחות הישראליים, ואלה פשעים שלא נפסקים עד היום הזה".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, סירב במסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ אתמול בברלין, להביע חרטה על טבח הספורטאים במינכן שבוצע בידי "ספטמבר השחור". במהלך מסיבת העיתונאים, אחד העיתונאים המקומיים שאל את אבו מאזן האם הוא כנשיא של הפלסטינים מוכן בשם עמו להתנצל בפני ישראל וגרמניה ולתרום לפענוח החלקים החסרים הקשורים לטבח.

בתגובה אבו מאזן אמר כי "מאז שנת 1947 ועד היום ישראל ביצעה 50 מעשי טבח ב-50 כפרים פלסטינים - דיר יאסין, טנטורה, כפר קאסם ועוד. 50 שואות. עד היום, כל יום יש לנו הרוגים בגלל הצבא הישראלי. הדרישה שלנו היא "די". בואו נעשה שלום, ביטחון, יציבות. אם אנחנו רוצים לעסוק בעבר, בבקשה. יש לי 50 מעשי טבח שישראל ביצעה ומודה כעת בסרטים דוקומנטריים כמו הטבח בטנטורה ב-1948 והטבח בכפר קאסם ב-1956. אני לא רוצה יותר משלום".

ממשל ביידן גינה גם הוא בחריפות את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית. כמו כן, השליחה האמריקנית למאבק באנטישמיות דברה ליפשטדט אמר כי השוואתו של אבו מאזן של פעולות ישראל לשואה אינה מקובלת. "עיוות השואה מתדלק אנטישמיות ועלולות להיות לכך השלכות מסוכנות", אמרה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום