התקשורת הגרמנית תקפה את הקנצלר ששתק על דברי אבו מאזן

קנצלר גרמניה אולף שולץ ספג ביקורת מהתקשורת הגרמנית על כך שלא הגיב מיד על התבטאויותיו של מכחיש השואה אבו מאזן שהשווה את השואה לסכסוך הישראלי פלסטיני, כששני המנהיגים עמדו זה לצד זה במהלך מסיבת עיתונאים

יענקי פרבר | מדיני 17.8.2022 | 15:01

אולף שולץ | צילום: משרד האוצר הגרמני

קנצלר גרמניה ספג ביקורת קשה על כך שלא הגיב מיד לדברי אבו מאזן שהאשים את ישראל בביצוע מעשי רצח עם והשווה את הסכסוך הישראלי פלסטיני לשואה. כשהשניים עמדו זה לצד זה בברלין בעת מסיבת עיתונאים. קנצלר גרמניה הגיב הבוקר כי הוא "נגעל מהטענה הבלתי נסבלת של עבאס על 50 השואות".

"אני נגעל מההתבטאויות המקוממות של הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס", צייץ שולץ בגרמנית ובאנגלית. "עבורנו הגרמנים במיוחד, כל השוואה של נושא אחר לשואה הוא בלתי נסבל ובלתי מתקבל על הדעת. אני מגנה כל ניסיון להכחיש את פשעי השואה".

ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, סירב במסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, להביע חרטה על טבח הספורטאים במינכן שבוצע בידי "ספטמבר השחור". במהלך מסיבת העיתונאים, אחד העיתונאים המקומיים שאל את אבו מאזן האם הוא כנשיא של הפלסטינים מוכן בשם עמו להתנצל בפני ישראל וגרמניה ולתרום לפענוח החלקים החסרים הקשורים לטבח.

בתגובה אבו מאזן אמר כי "מאז שנת 1947 ועד היום ישראל ביצעה 50 מעשי טבח ב-50 כפרים פלסטינים - דיר יאסין, טנטורה, כפר קאסם ועוד. 50 שואות. עד היום, כל יום יש לנו הרוגים בגלל הצבא הישראלי. הדרישה שלנו היא "די". בואו נעשה שלום, ביטחון, יציבות. אם אנחנו רוצים לעסוק בעבר, בבקשה. יש לי 50 מעשי טבח שישראל ביצעה ומודה כעת בסרטים דוקומנטריים כמו הטבח בטנטורה ב-1948 והטבח בכפר קאסם ב-1956. אני לא רוצה יותר משלום".

העיתונים הבילד, דר שפיגל, וולט, יונג פרייהייטב וכלי תקשורת אחרים, פרסמו כותרות על שתיקתו של הקנצלר במהלך מסיבת העיתונאים. הבילד הביע זעזוע מכך שלא הייתה "אף מילה של התנגדות לנוכח ההשוואה לשואה, השוואה הגרועה ביותר שהשמיע מנהיג אי פעם בלשכת הקנצלר".

מנהיג האופוזיציה בבונדסטאג, פרידריך מרץ, ראש המפלגה הנוצרית-דמוקרטית בגרמניה, אמר ששולץ "היה צריך לסתור את דבריו של הנשיא הפלסטיני ולבקש ממנו לעזוב את הבית".

משרדו של שולץ, שבדרך כלל מפרסם הצהרות על פגישות עם מנהיגי עולם ועסקים רשמיים אחרים, לא פרסם הודעה לעיתונות על הפגישה עם אבו מאזן. ברשתות החברתיות, שולץ שתק בתחילה מעבר לפוסט שהתאבל על מותו של הקולנוען הגרמני וולפגנג פיטרסון. ורק בהמשך הגיב על דברי אבו מאזן.

לאחר הסערה יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פרסם היום הבהרה לאמירתו כי "ישראל ביצעה 50 שואות בפלסטינים" ואמר כי "השואה היא הפשע הנתעב ביותר שהתרחש בהיסטוריה המודרנית של האנושות, לא הייתה כוונה להתכחש לייחודיות של השואה, שבוצעה במאה הקודמת, והיא דבר שיש לגנות בחריפות". אבו מאזן הבהיר כי, "הכוונה בפשעים שעליהם דיבר היא למעשי הטבח שבוצעו נגד העם הפלסטיני מאז הנכבה על ידי הכוחות הישראליים, ואלה פשעים שלא נפסקים עד היום זה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום