פוטין עוד עשוי להתחרט פעם נוספת על כניסתו לבוץ האוקראיני

הצבא הרוסי הענק, התגלה כמסורבל, חלוש ומיושן מאוד, וכך קרה דבר היסטורי: אוקראינה שהייתה בטוחה שהיא תיפול בכיבוש הרוסי בתוך שלושה או ארבעה ימים, הצליחה להשפיל את רוסיה במאבק מפואר להגנה על המולדת. רוח הלחימה האוקראינית לא נפגעה, והנחישות של האוקראינים להדוף את המתקפה הרוסית רק הולכת וגוברת

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 17.8.2022 | 15:40

המלחמה באוקראינה | צילום: צבא אוקראינה

שלוש המתקפות האחרונות בחצי האי קרים, עשויות להתברר כסימן לבאות, ובמידה וכך אכן יהיה, ולדימיר פוטין עוד עשוי להתחרט פעם נוספת על כניסתו לבוץ האוקראיני. כזכור, התכנית המקורית של נשיא אוקראינה זלנסקי הייתה להפוך את האוקראינים לפרטיזנים. הוא חילק נשק לכל דורש, חיילים אימנו אזרחים ברחובות הערים, שידעו להחזיק נשק ולירות בכובש הרוסי.

האוקראינים הכינו מצבורים של נשק ב'סליקים' קטנים ברחבי המדינה, כדי שאחרי שרוסיה תכבוש את אוקראינה, הם יוכלו להקים מחתרות מסודרות ולחבל במאמץ הרוסי עד שרוסיה תתייאש ותעזוב את אוקראינה לנפשה. זה לא קרה בפועל, כי רוסיה התבררה כנמר של נייר. הצבא הרוסי הענק, התגלה כמסורבל, חלוש ומיושן מאוד, וכך קרה דבר היסטורי, אוקראינה שהייתה בטוחה שהיא תיפול בכיבוש הרוסי בתוך שלושה או ארבעה ימים, הצליח להשפיל את רוסיה במאבק מפואר להגנה על המולדת.

אוקראינה שילמה ועדיין משלמת מדי יום מחיר כבד מאוד במאבק על העצמאות שלה, אבל למרות זאת, רוח הלחימה האוקראינית לא נפגעה, והנחישות של האוקראינים להדוף את המתקפה הרוסית רק הולכת וגוברת.

פתיחתו של המאבק הסמוי בחצי האי קרים, היא בעצם שילוב של התכנית הישנה עם המצב החדש. נכון, בתוככי אוקראינה אין צורך להשתמש בשיטות פרטיזניות, אבל באזורים שכבר נכבשו יש בהחלט צורך לעשות זאת, ואוקראינה בחרה בחצי האי קרים שנכבש לפני שמונה שנים כדי להתחיל בפעולה הזאת, ולא בחרסון ובדונבאס, שנכבשו רק באחרונה.

אם אכן מדובר ביחידת עילית אוקראינית שהסתננה בשקט לשטחי קרים, ייתכן שהנזק שלה יהיה מוגבל ולבסוף אנשיה ייתפסו או ייפגעו. אבל צריך לקחת בחשבון שייתכן שמדובר בפעולה פרטיזנית של אזרחים שמתגוררים בקרים, וכבר שמונה שנים זועמים על הכיבוש הרוסי. עכשיו הם החליטו לפעול, וסביר להניח שקם קיבלו עזרה וסיוע מקצועי מאוקראינה או מבנות בריתה המערביות.

כך או כך, הגיע היום שבו הרוסים אינם יכולים לשבת בבטחה באזורים שכבשו, ובשבוע האחרון שם איבדו יותר אנשים ממה שאיבדו במהלך כל הכיבוש של חצי האי קרים, שכזכור בוצע ללא שימוש בפועל בכלי נשק, ואפילו יריה אחת לא נשמעה במהלכו. בקצב הזה, ייתכן שהאוקראינים עוד יאגדו את האופוזיציה הרוסית שתעבור לפעילות מחתרתית, ובכזה מקרה, המחיר שפוטין ישלם על פלישתו לאוקראינה יהיה הרבה יותר כואב ממה שהוא חשב עד כה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום