תחקיר "עלות השחר": לוחמי הג'יהאד סרבו להיכנס למנהרות

מתחקיר של המבצע האחרון בעזה עולה כי לוחמי הגי'הד האסלאמי סרבו להיכנס למנהרות התקיפה נגד ישראל ובצה"ל מעריכים כי החשש נובע מתקיפת המנהרות ב"שומר החומות"

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 17.8.2022 | 17:00

מנהרת טרור שחפר חמאס-ארכיון | צילום: דובר צה"ל

הג'יהאד האסלאמי נערך להוציא אל הפועל תכנית מבצעית שכללה פשיטות לעבר שטח ישראל במהלך המבצע האחרון "עלות השחר", אך אנשי השטח של ארגון הטרור סרבו להיכנס למנהרות מחשש לתקיפה ישראלית. כך עולה מתחקיר צה"ל למבצע שמפרסם היום (רביעי) אמיר בוחבוט בוואלה.

לפי התחקיר, מראשית מבצע "עלות השחר" הייתה דריכות רבה בפיקוד הדרום ובקהילת המודיעין לאפשרות שהזרוע הצבאית של הארגון, תעביר לוחמים למנהרות של הארגון כדי לבצע פעולות התקפיות נגד צה"ל ואזרחי ישראל לאורך גבול רצועת עזה, וייתכן שגם בעומק שטח ישראל.

במהלך המבצע, כך לפי התחקיר, זוהו התרחשויות ופעילות סביב אחת המנהרות במרחב רפיח ובמערכת הביטחון העריכו שיש כוונה להכשיר אותה לפעולה. שעות לפני תום המבצע, הוחלט במערכת הביטחון לתקוף את המנהרה כדי להסב לה נזק כבד.

עם זאת, גורמי צבא הבהירו כי המנהרה שיצאה מרפיח לא חצתה לכיוון שטח מדינת ישראל ולא הצליחה לעבור את מכשול הקרקע שהוצב בגבול.

בצה"ל מעריכים כי החשש של אנשי הג'יהאד מהמנהרות הוא תוצאה של אפקט שהחל במבצע "שומר החומות" שהתנהל במאי אשתקד. במהלך המבצע, צה"ל הראה שהוא מסוג לפגוע באמצעות חימוש חכם ישירות במנהרות שנחפרו בעומק של 20-30 מטר, בזמן שיש בהן מחבלים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום