אחרי חידוש היחסים: לפיד שוחח עם ארדואן

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח הערב עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שעות לאחר שהמדינות הכריזו על נרמול היחסים ביניהם והחזרת השגרירים והקונסולים הכלליים 

ארי קלמן | מדיני 17.8.2022 | 21:23

יאיר לפיד בלשכתו | צילום: לשכת ראש הממשלה

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח הערב (רביעי), עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

המנהיגים הודו זה לזה על התפתחות היחסים בין שתי המדינות בתקופה האחרונה בעקבות הדיאלוג בין רה"מ לפיד לבין נשיא טורקיה ארדואן וחילופי הביקורים בין שני שרי החוץ.

ראש הממשלה והנשיא בירכו אחד את השני על ההחלטה לחזור לייצוג דיפלומטי מלא ולהשבת השגרירים והקונסולים הכלליים לישראל ולטורקיה.

רה"מ והנשיא הסכימו כי ההתפתחות האחרונה היא נדבך חשוב ונוסף בחיזוק היחסים שיוביל גם להישגים רבים, בדגש על תחומי הכלכלה והתיירות, כפי שיבואו לידי ביטוי בחידוש הטיסות הישראליות לטורקיה ובכינוסה של הוועדה הכלכלית המעורבת בישראל במהלך חודש ספטמבר.

המנהיגים הדגישו את החשיבות הרבה של ישראל וטורקיה בשמירה על היציבות האיזורית.

מוקדם יותר היום, ישראל וטורקיה הכריזו על חידוש נרמול היחסים המלא ביניהן. זאת בהמשך לסיכומים שהושגו בעת ביקור ראש הממשלה יאיר לפיד באנקרה עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו, לשיחה שקיים לפיד עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ולאור ההתפתחויות החיוביות ביחסי ישראל וטורקיה בשנה האחרונה. סוכם שהמדינות יחזרו לייצוג דיפלומטי מלא וכי שגרירים וקונסולים כלליים ישובו לפעול.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום