על גדות הירדן: מתחם אוהלים שנבנה בשטח ציבורי גבה מאות שקלים

מתחם האוהלים "מטעים" שנפתח לאחרונה על גדות הירדן גבה כ-900-700 שקל ללילה זאת למרות שנקבע כי המועצה האזורית יכולה להקים בשטח המיועד לפארק מתחם אוהלים חינמי | הרשות לאכיפה במקרקעין סגרה את המתחם בימים האחרונים והכסף יוחזר למי שהזמינו אוהל

חזקי ניימן | חדשות בארץ 17.8.2022 | 19:51

אילוסטרציה | צילום: pixabay

הרשות לאכיפה במקרקעין סגרה בימים האחרונים מתחם גלמפינג (אוהלי יוקרה) שהוקם על גדות הירדן באישור המועצה האזורית גליל עליון כך דווח הבוקר ב'כלכליסט'.

על פי הדיווח של דותן לוי, מדובר במתחם קמפינג בשם "מטעים" אשר הוקם בסמוך לקיבוץ להבות הבשן על גדות נהר הירדן ונפתח רק לאחרונה. התוכנית המאפשרת הקמת מתחם קמפינג אושרה בשנת 2015 בוועדה המחוזית צפון, אך זו קבעה כי ייעוד המקרקעין יהיה לפארק או לגן ציבורי בו תוכל המועצה האיזורית גליל עליון להקים חניון לילה שיכלול משטחים שישמשו את כלל הציבור להקמת אוהלים, כלומר מתחם אוהלים חינמי.

העלות להזמנת אוהל במתחם עומדת על כ-900-700 שקל ללילה. מבדיקות שנערכו על ידי הרשות לאכיפה עלה כי המתחם פעל ללא האישורים הנדרשים וללא תעודת גמר.

לאחר הבדיקה ובעקבות פנייה של הרשות לוועדה המקומית ולמועצה האיזורית, נכון להיום הפארק במתכונתו הנוכחית נסגר עד להודעה חדשה. באתר של המתחם נכתב כי "הקמפינג סגור זמנית וייפתח מחדש לקראת העונה הבאה. לקוחות שהזמינו אוהלים לקיץ ולחגים יזוכו בימים הקרובים על ההזמנות שכבר חויבו".

ממועצה אזורית גליל עליון נמסר לפרסום ב'כלכליסט': "המועצה עצמה החליטה לדחות את פתיחת קמפינג המטעים עד להשלמת כל הנדרש על פי דין. לצד זאת, ראוי להבהיר כי גדת הירדן הסמוכה לקמפינג המטעים הייתה ונותרה פתוחה לציבור ללא תשלום, ועל כך יכולים להעיד מאות הנופשים שבילו שם לכל אורך השנה וגם בימים אלה. איש לא 'לקח' את גדת הנחל ולכן אין צורך 'להחזירה'. המועצה פעלה ותמשיך לפעול להסדרת והנגשת מאות הקילומטרים של גדות הנחלים בתחומה עבור הציבור הרחב".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום