באמצע הטיפול בפצוע: הערבי "עזר" למתנדב עם האייפון - ונעלם

מתנדב במד"א, נתקל במהלך נסיעתו, בתאונת דרכים שאירעה סמוך לבית חנינא אשר בירושלים, המתנדב הצעיר עצר בצד הדרך בכדי לטפל בהולך רגל שנפגע | בן מיעוטים החליט לנצל את העובדה שהמתנדב עסוק במתן טיפול, וגנב ממנו את מכשיר הטלפון

יוסי ריינר | חדשות בארץ 17.8.2022 | 18:35

אילוסטרציה | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

ישי מור- מתנדב במד"א, עצר השבוע לטפל בהולך רגל שנפגע קל בתאונת דרכים סמוך לבית חנינא שבירושלים. במהלך הטיפול שהעניק לנפגע, ביקש מבן מיעוטים שעבר במקום להחזיק עבורו את מכשיר הטלפון כדי להאיר בחשכה. רגעים אח"כ הבין כי הערבי ניצל את רגעי הבלבול ונעלם עם הטלפון.

ישי סיפר בראיון ל"בחדרי חרדים" את פרטי המקרה: "נתקלתי בהולך רגל שחצה את הכביש ונפגע מאופנוע, עצרתי את הרכב מיד בצידי הכביש בצורה זהירה ובטוחה תוך כדי שאני מדווח למוקד מד"א, במקביל רצתי להגיש עזרה ראשונה לנפגע".

ישי ממשיך לתאר את שאירע: "השעה הייתה שעת לילה מאוחרת (01:00) פנסי רחוב עמומים לא האירו מספיק, דבר שהקשה במעט את הטיפול בהולך הרגל". בגלל החשכה, הדליק ישי את הפנס המובנה באייפון  שלו. "הייתי כל כך נאיבי" הוא מספר בכאב, "נתתי להחזיק את האייפון לעובר אורח ערבי ששהה לידי, בכדי שידיי תהיינה פנויות להגשת טיפול רפואי לנפגע". לדבריו, "תוך כדי עיסוקי בטיפול, הערבי הנ"ל שהאיר לי באמצעות הפנס, נעלם, ויחד איתו, האייפון שלי".

"הייתי בהלם", מספר ישי ל"בחדרי חרדים", לא חשבתי לרגע שאדם באשר הוא יכול להתנהג בצורה בזויה כל כך, לא ביקשתי שיהיה לו אלוקים, אבל ציפיתי ממנו ללחלוחית של מוסריות, אך מסתבר שגם את זה לא היה לו". לדברי המתנדב, "מדובר במקרה שפל במינו, אפילו לגנבים יש גבולות אדומים, אבל במקרה הזה הוא נחצה ובגדול." 

"מיותר לציין שבאייפון נמצאים תמונות מסמכים ופרטים היקרים לי מאוד" אומר ישי. הוא מציין כי פנה באופן מיידי לכלל האנשים שנכחו במקום, אך לאכזבתו הרבה התברר כי הערבי הנ"ל הצליח להימלט מהמקום.

"עצוב כל כך שבאתי לשכונה שלהם, הסכמתי להסתכן, הכול בכדי לסייע ולהציל את חייהם, אך הם מצידם בחרו להשיב לי רעה תחת טובה" אומר ישי בתסכול.

התסכול של ישי התעצם כשהבין שישועתו לא תבוא מהשוטרים שנכחו באירוע. לדבריו, כשניגש לבקש עזרה מהשוטרים במקום, ענו לו ביובש "לך להגיש תלונה," לדבריו, "השוטרים בחרו לתפוס את הרגליים שלהם ולברוח, כשאני נשאר לבדי, חסר אונים".

"הכאב הוא עצום שבעתיים", אומר ישי ל"בחדרי חרדים", כאנשי ארגוני החירום שעובדים כתף אל כתף, ציפיתי ממשטרת ישראל למינימום אמפתיה וסיוע למקרה החריג, שלצערי הרב לא הגיע" מסכם ישי את המקרה בכאב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום