פרח של בחור: הבחור מרדכי שלזינגר ז"ל טבע בכנרת לעיני אביו

בשורה קשה בבין הזמנים תשפ"ב: הבחור החשוב מרדכי שלזינגר ז"ל, תלמיד ישיבת 'נתיבות חכמה' - וולפסון בירושלים ובנו של משגיח ישיבת באר התלמוד באלעד טבע לפנות ערב בחוף ימה של טבריה והותיר את משפחתו וחבריו בהלם. דיונים האם לדחות את הקעמפ בישיבה

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 17.8.2022 | 22:33

חרדים בכינרת//הב' מרדכי שלזינגר ז"ל | צילום: דוד כהן, פלאש 90

הותר לפרסום כי הבחור החשוב מרדכי שלזינגר ז"ל, בן 18 וחצי בלבד, הוא זה שטבע לפנות ערב בחוף הנפרד בטבריה מול ציונו של התנא רבי מאיר בעל הנס זי"ע.

המנוח ז"ל נולד בבני ברק, בל' שבט תשס"ד, לאביו יבלחט"א הרה"ג רבי יחזקאל חיים שלזינגר, משגיח בישיבת 'באר התלמוד' אלעד של הרב בויאר, אמו מרת הניה שתחי' לבית פינקלשטיין, בתו של הרב שלמה פינקלשטיין, מחשובי המתפללים בבית הכנסת דברי שיר בבני ברק.

סבו מצד אביו, הוא הרב נחום משה שלזינגר, מדמויות ההוד של פתח תקווה, משפחה מפורסמת בעיר, שלה 18 ילדים.

בבחרותו למד בישיבה לצעירים 'חמד' אצל הגאון רבי מרדכי דרורי, לאחר מכן עלה לישיבת 'נתיבות חכמה' וולפסון בשכונת בית וגן בירושלים.

כעת, עם סיום זמן קיץ סיים שיעור ב' בישיבת נתיבות חכמה ויצא עם משפחתו למנוחת בין הזמנים בטבריה, אך כעת הם יחזרו ללא מרדכי לביתם.

חבריו לספסל הלימודים בישיבה מספרים ל'בחדרי חרדים' על בחור משכמו ומעלה, בחור פרח ממש, אהוב על כולם, ישב ולמד כל העת גם בבין הזמנים וביומא דפגרא.

אחד מחבריו בישיבה מספר ל'בחדרי חרדים' כי הוא היה מהבחורים המצויינים והשפיצים של הוועד בישיבה, הוא תכנן להקים מיזם בישיבה ללמוד בשישי שבת בישיבה את פרק 'איזהו נשך' במסכת בבא מציעא, היה ממשכימי הקום בבית המדרש והיה מתלמידיו הגדולים של ראש הישיבה הגר"ד וולפסון. גם בהפסקות צהריים ובבין הסדרים היה יושב ולומד. שמחת החיים שלו הייתה לשם דבר. התפילות שלו היו לשם דבר. מצד אחד היה לו רוגע אבל שהגיע ללמוד כולו היה ברען ואש".

היה מתפלל בבני ברק בבית הכנסת דברי שיר של הגרי"א דינר, שם גם היה ניכר עליו גם בתקופת שהותו בביתו.

הערב הוא נמשה מהמים לאחר שעה וחצי וכוחות ההצלה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה, בסיומם הוא פונה לבית החולים פוריה כשמצבו מוגדר קריטי, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

דובר מד"א זכי הלר מסר הערב כי בשעה 18:45 התקבל דיווח במוקד של מד"א במרחב ירדן, על צעיר שנמשה מהמים לאחר שטבע בסמוך לחוף הנפרד בכינרת. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ולאחר פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, פינו לבית החולים פוריה בעיר, צעיר כבן 19 תוך פעולות החייאה במצב אנוש.

חובשי מד"א, שלומי פרץ וניסים הללי סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את המצילים מוציאים מהכינרת על גבי קיאק צעיר כבן 19 מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק, לאחר שנעדר כשעה במים. העברנו אותו לחוף ומיד התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות ולאחר מאמצי החייאה בחוף פינינו אותו לבית החולים תוך המשך מאמצים להלחם על חייו".

שלוימי פדר, חובש איחוד הצלה שטיפל בטובע סיפר: "מוקד איחוד הצלה איתר אותי בקבר רבי מאיר בעל הנס הסמוך למקום האירוע. כאשר הגעתי למקום המצילים משו את הנער מהמים ואני התחלתי בביצוע פעולות החייאה. בהמשך הוא פונה תוך כדי החייאה לבית החולים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בישיבת וולפסון בבית וגן יקיימו דיון בראשות ראש הישיבה הגאון רבי דניאל וולפסון, האם לקיים את הקעמפ בשבוע הבא בישיבה בעקבות הטרגדיה הקשה.

הלוויתו תצא מחר יום חמישי בשעה 12:00 מבית הוריו, רחוב יונה הנביא 25 בבני ברק, לבית החיים באלעד, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום