פגישה משולשת אצל רה"מ: לפיד מתערב לראשונה במשבר החינוך

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר האוצר אביגדור ליברמן במטרה למצוא פתרון שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים | מדובר בהתערבות פומבית ראשונה של ראש הממשלה במשבר בין הסתדרות המורים למשרד האוצר

חזקי ניימן | פוליטי 17.8.2022 | 23:08

יאיר לפיד | צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים דיון עם שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון במסגרתו דנו במו"מ מול הסתדרות המורים על הסכם שכר חדש. לאחר מכן שוחח רה"מ לפיד עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. כמו כן, קיים לפיד מעמיק לקראת פתיחת שנת הלימודים.

לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, לפיד קים דיון עם שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון, בנוגע שלהתקדמות במו"מ מול הסתדרות המורים. בפגישה השתתפו מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר והממונה על השכר באוצר קובי בר נתן. בהודעה לא פורט תוכן השיחות שקיים לפיד.

הדיון נערך שעות לאחר ששר האוצר ליברמן הציג הצעה חדשה מטעם משרד האוצר להסכם שכר חדש, ואמר שבאוצר לא ייכנעו ל"בריונות" של הסתדרות המורים גם במחיר של שביתה ב-1 בספטמבר. בתגובה הודיעה הסתדרות המורים שההצעה פוגעת בעובדי ההוראה יותר מאשר הצעות קודמות.

בתום הפגישה עם שר האוצר, אמרה שרת החינוך כי "אם כל הצדדים יגיעו בנפש חפצה, ניתן למצוא מתווה מוסכם שיאפשר את המשך ההשקעה במורים, שכבר היום נמצאים במערכת, תמריצים ועידוד למורים החדשים ורפורמות כולל טיפול בימי חופשה".

שאשא-ביטון הבהירה כי אם לא יגיעו להסכמות עד ליום ראשון, בכוונתה לדרוש דיון חירום בממשלה בימים הקרובים. מחר ייפגשו מנכ"לית המשרד דלית שטאובר והממונה על השכר כדי להמשיך בשיחות אינטנסיביות.

ראש הממשלה לפיד אמר בתום הדיון: "התפקיד של כל הגורמים סביב השולחן, הוא לתקן את הפערים שנוצרו בשנתיים האחרונות במשרד החינוך, בעקבות משבר הקורונה. מערכות נמדדות הכי טוב בסיטואציה של כאוס - וכעת יש לנו את ההזדמנות לשפר ולייעל את המערכת".

בתוך הפגישה הסגורה מבהירים במשרד האוצר כי ההצעה שהוצגה היום היא ההצעה שאפשר להתקדם איתה לחתימה והם לא מתכוונים להתגמש ולעשות שינויים דרמטיים נוספים וכעת הכל תלוי במורים. גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן מוסרים הערב שהם מאמינים שאפשר כבר בימים הקרובים להגיע למתווה מוסכם - אבל בפועל הפערים עדיין גדולים בין מה שבאוצר מוכנים לתת לבין הדרישות של ההסתדרות - במיוחד בכל מה שנוגע למורים הוותיקים.

- תוספת לשכר הבסיס בסכומים של בין 2,100-400 שקלים. שכר מורה מתחיל יעמוד על 9,000 שקלים למשרה מלאה.
- מענק התמדה בסך 24,000 יינתן לאחר שלוש שנות הוראה.
- הגדלת הגמולים על תפקידים נוספים: מינימום תגמול על חינוך, ריכוז שכבה וסגן שני 1,100 שקלים, ניהול גן 1,500 שקלים וחינוך מיוחד 1,000 שקלים / 1,500 שקלים.
- יצירת 3 בעלי תפקידים חדשים לבחירת המנהל עם תגמול של 600 שקלים.
- תוספת תפקיד חדש בבית ספר יסודי: רכז אוריינות בית ספרי עם תגמול של 600 שקלים.
- שכר המתמחים יעמוד על 100%.
- העלאת שיעורי המשרה המינימלית מ-50% משרה באופן מדורג, אפשרות להעסקה מעל 100% משרה.
- מתן שני ימי חופשה לבחירה.

מעמד המנהלים
- לכלל המנהלים תינתן תוספת שכר של בין 2,500 - 5,400 שקלים. שכר בסיס למנהל ינוע בין 20,000-25,800 בהתאם לרמת המורכבות של בית הספר.
- העלאת שכר לסגני מנהל: שכר בסיס לסגן מנהל ינוע בין 16,300-20,640 שקלים, בהתאם לרמת המורכבות של בית הספר.
- תוספת שכר נוספת של 2,000 שקלים למנהלות שיבצעו תפקידי ליווי של מנהלים ובתי ספר אחרים.

סנכרון ימי חופשה
- הזזת 5 ימי לימוד: 3 אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר לימי שישי.
- ביטול 5 ימים מחופשת הפסח תמורת גשר של 3 ימים בין כיפור לסוכות ושני ימי חופשה לבחירת המורים.

כלים לעידוד מצוינות וגמישות ניהולית
- חוזים אישיים: תינתן למשרד החינוך גמישות להציע שכר גבוה יותר בחוזה אישי במטרה למשוך כוח אדם איכותי לבתי ספר חלשים, להתמודד עם מחסור במורים – הן מקצועות במחסור והן מחסור באזורים גיאוגרפיים ספציפיים ולגייס מורים בפרופיל מיוחד.
- גמישות למנהל בפיטורין: קיצור התהליך והוספת מדדי תפקוד לתהליך, לצד אפשרות ליצירת מסלול הפרדות 'רך' מעובדי הוראה שאינם מתאימים לבית ספר.
- הארכת התקופה לקבלת קביעות ל- 4 שנים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום