הקרב על ראשות מרצ מתחמם והופך לפומבי

ביום שלישי הבא יחברו מתפקדי מרצ יושב ראש חדש או שמא יו"ר לשעבר. בינתיים הקרב בין המתמודדים הופך יותר ויותר יצרי בין גולן וגלאון 

קובי עוזיאלי | פוליטי 18.8.2022 | 08:31

במליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הקרב על ראשות 'מרצ' שיוכרע ביום שלישי הבא הופך למכוער ואף פומבי. המועמד יאיר גולן, סגן שרת הכלכלה, עקץ הלילה (חמישי) את יריבתו חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון שמבקשת לשוב להנהגה.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, כתב גולן: "זהבה הורידה את מרצ לסף אחוז החסימה. אף אחד לא יבוא למפלגה לא ציונית. בחירה בזהבה היא בחירה בסופה של מרצ".

תגובתו באה, אחרי שגלאון פרסמה בפייסבוק כי "הסקרים קובעים: מרצ בראשותי מחזירה את השמאלנים הביתה, יוצרת בידול ממפלגות המרכז ומחזקת את מרצ יותר מכל מועמד אחר. 6 מנדטים זאת רק ההתחלה".

לצד זאת הציגה תוצאות סקרים פנימיים שערכה ובהם 'מרצ' בראשות גולן מקבלת רק ארבעה מנדטים, לעומת 'מרצ' בראשותה עם שישה מנדטים. גולן הוסיף וכינה את הפוסט של זהבה גלאון "מצג שווא".

בתוך כך, אתמול (רביעי) הודיע ח"כ עלי סלאלחה כי הוא תומך בגלאון לראשות המפלגה. בהודעה שפרסם כתב: "אני תומך בזהבה גלאון לראשות מרצ, מנהיגה אחראית ומנוסה שהובילה את מרצ להגדלת כוחה בבחירות וגם כעת לפי כל הסקרים מביאה יותר מנדטים למרצ. אנו רואים עין בעין את חשיבות השותפות יהודית ערבית במרצ ובחברה הערבית כולה. מה שחשוב כעת הוא להתרכז בבחירות ב-1 בנובמבר, לשמור על אחדותה של מרצ ולהביא לה קולות נוספים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום