ללא תיאום ביניהם: לפיד וגנץ העבירו מסרים נפרדים

סערת ההתבטאות של אבו מאזן על אדמת גרמניה. מסתבר כי לפיד וגנץ לא מתואמים באשר לתגובה ההולמת והעבירו מסרים נפרדים לגורמים ברשות הפלסטינית כי הם מצפים להודעת הבהרה מיידית וגם הלינו כי מילים כאלה "פוגעות בכל מה שניסינו לבנות"

קובי עוזיאלי | פוליטי 18.8.2022 | 08:51

במליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סערת ההתבטאות של אבו מאזן "ישראל ביצעה נגדנו 50 שואות" מסרבת לרדת מסדר היום ובדרג המדיני לא מתכוונים לתת לאמירה המזעזעת הזאת לשקוע ללא התנצלות כנה וברורה מצידו של הראיס. לפי דיווחו של הכתב המדיני ירון אברהם ב'חדשות 12', ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ העבירו בנפרד מסרים לנציגי הרשות הפלסטינית, לפיהם הם מצפים מהם להודעת הבהרה מיידית לפני שהאירוע יסלים עוד יותר.

בשיחות, שהתנהלו בין לפיד וגנץ לבין בכירי הרשות חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג', הבהירו השניים, כל אחד לחוד, כך: "ההתבטאות של יושב ראש הרשות חמורה, אתם לא מבינים איך זה נתפס בישראל - בכל הקשת הפוליטית ללא יוצא מן הכלל. זה פוגע בכל מה שניסינו לבנות".

בנוסף, הפלסטינים התייעצו עם ישראל לפני שהוציאו את נוסח ההבהרה של אבו מאזן שהיתה די רפה ובישראל הסבירו כי "זאת צריכה להיות הבהרה נחרצת, ברורה ולא משתמעת לשני פנים בכל הנוגע לשואה. כל ניסוח פתלתל ומתחמק לא יתקבל".

כזכור, בעת ביקורו ביום שלישי בגרמניה נשאל אבו מאזן האם הוא מגנה את רצח הספורטאים הישראליים במינכן לפני 50 שנה על ידי טרוריסטים פלסטיניים ובתוך דברי תגובתו האשים ואמר כי ישראל ביצעה בפלסטינים 50 שואות, התבטאות שנאמרה בהצהרה לצידו של קנצלר גרמניה אולף שולץ שמאוחר יותר פרסם הודעת גינוי לדברים ומשרד החוץ הגרמני אף זימן לשיחת נזיפה את הנציג הפלסטיני בברלין.

ראש הממשלה יאיר לפיד תקף את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית ואמר: "אמירתו של אבו מאזן על "50 שואות" על אדמת גרמניה היא לא רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא. 6 מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו".

שר הביטחון בני גנץ, שפגש את אבו מאזן לפני מס' חודשים בביתו הפרטי בראש העין גינה גם הוא את הדברים ומסר: דברי אבו מאזן בזויים ושקריים, והם ניסיון לעוות ולשכתב את ההיסטוריה. ההשוואה האומללה והמופרכת בין השואה, שבוצעה על ידי הגרמנים ועוזריהם תוך ניסיון להכחיד את העם היהודי, לבין צה"ל, המגן על תקומת ישראל בארצו ועל אזרחי ישראל וריבונותה מפני טרור אכזרי היא הכחשת שואה".

לדברי גנץ, "מצופה ממי שמבקש שלום להכיר בפשעי עבר ולא לעוות את המציאות ולשכתב את ההיסטוריה. אנחנו נמשיך ללמוד מההיסטוריה כולל ממרכיביה המעוותים והאפלים, נחתור לשלום ונשמור על ביטחוננו וחוסננו היהודי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום