נהג האוטובוס מסביר: כך התרחשה התאונה הקטלנית ב'שמגר' | תיעוד

שבוע לאחר התאונה המחרידה בה נהרגו שושנה גלושטיין ע"ה ושתי בנותיה ועל רקע גרסת הנהג כי ניסה לסדר את תא המטען והבלם השתחרר - נהג אוטובוס חרדי מסביר כיצד התרחשה, לכאורה, התאונה, וכיצד נהג יכול לשחרר את בלם הרכב גם אם הוא עומד מחוץ לאוטובוס

חזקי ניימן | חדשות בארץ 18.8.2022 | 18:36

זירת התאונה בירושלים | צילום: דוברות מד"א

שבוע חלף מאז התאונה הקטלנית שקיפחה את חייהם של שושנה גלושטיין ושתי בנותיה, נסיבות התאונה משונות ואף בתחילה נטען כי מדובר בפיגוע, טענה שנשללה באופן מיידי. הנהג, יהודי חובש כיפה שעובד באגד כ-17 שנים ונחשב לפי החברה ל"מיומן", טען בחקירתו כי התאונה המחרידה אירעה ככל הנראה בשל תקלה שהחלה בתא המטען.

 

לדבריו בניסיון לטפל בתקלה, בחר להוריד את הנוסעים שהיו על האוטובוס, דיווח על התקלה לממונים עליו וניגש לבדוק את פשרה. במהלך ניסיונות התיקון, נגע הנהג בקופסת חירום המותקנת באוטובוס, אלא שאז הוא החל להידרדר לעבר התחנה העמוסה בנוסעים.

נהג אוטובוס בשם חזקי כהן פרסם סרטון בו הוא מסביר כיצד יכולה להתרחש תאונה שכזאת אם בלם היד נותר למעלה. לטענתו, וכפי שניתן לראות בסרטון, באוטובוסים החדשים, כל עוד תא המטען או הדלת נשארים פתוחים אין לנהג יכול לצאת מהתחנה, אולם כאשר נוצרת תקלה ישנה קופסת חירום שלחיצה עליה מאפסת את הכפתורים וכך משתחרר לו האוטובוס לנסיעה. 

ככל הנראה, בתאונת האוטובוס בשמגר, נורת התקלה הייתה דלוקה ולכן הנהג שעמד בירידה חשב שהאוטובוס מאובטח ולא יכול לזוז, אך כאשר ניסה ללחוץ על איפוס תא המטען, השתחרר גם הבלם וכך האוטובוס השתחרר ודהר לעבר התחנה העמוסה.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום