ומה הסיבה הפעם? אלו המוצרים שצפויים להתייקר

מומחים מעריכים כי מחירי סחורות חקלאיות, כגון חיטה, סויה, אורז ועוד אשר אזורי גידול מרכזיים שלהם סובלים בימים אלה מגלי חום ותנאי יובש, צפויים להתייקר | ע"פ הערכות מדובר על התייקרות של 10%-5% נוספים

קובי ברקת | כלכלי 18.8.2022 | 23:42

אילוסטרציה | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

התייקרויות נוספות בדרך: מזג האוויר הקיצוני, המאופיין בחוסר משקעים ובגלי חום במדינות השונות, צפוי להשפיע משמעותית על מחירי סחורות כגון חיטה, אורז וסויה, כך, עולה מנתוני חברת ARK TRADE, ובחברת המידע העסקי D&B (דן אנד ברדסטריט).

אפרת שגב, סמנכ"לית דאטה ואנאליזה, בדן אנד ברדסטריט הסבירה בשיחה עם 'חדשות 12'. לדבריה, "במלחמה של רוסיה עם אוקראינה ראינו שבמשך רבעון מחיר החיטה כמעט הכפיל את עצמו (עלה בקרוב ל-100%) בקיץ הנוכחי היה גל חום קיצוני שלא נראה שנים, והפרמטר הזה טרם הובא בחשבון בעלויות הנוכחיות של חומרי הגלם במזון, לכן תיתכן עליה של עשרות אחוזים בחלק מהמוצרים".

למעשה מסבירה שגב כי מזג האוויר החריג ששרר בחודשיים האחרונים, המאופיין בחוסר משקעים ובגלי חום ברחבי יבשת אירופה, בארה"ב ובמזרח, עלול להשפיע משמעותית בעתיד הנראה לעין על מחירי סחורות חקלאיות, כגון חיטה, סויה, אורז ועוד. "כאשר אזורים בארה"ב, המהווים אזורי גידול מרכזיים של הסויה, סובלים בימים אלה מגלי חום ותנאי יובש וכאשר קיים מחסור בגשם בהודו, המהווה כיצואנית האורז הגדולה בעולם, ניתן להעריך כי מחירי סחורות חקלאיות עלולים לעלות בשבועות הבאים, כפועל יוצא של הפגיעה ביבול".

להערכת דן אנד ברדסטריט מוצרי מזון נבחרים על מדפי רשתות השיווק צפויים להתייקר עד סוף השנה ב 10%-5% נוספים. ייתכן ומוצרים מסוימים, בעיקר אלו החשופים יותר לפגעי מזג האוויר, עלולים להתייקר אף בעשרות אחוזים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום