סקר חדש: אין ממשלה לשני הגושים, בן גביר מתחזק מהפיצול

שני מהלכים פוליטיים משמעותיים התרחשו בשבוע שמגיע לסיומו, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הצטרף ל'מחנה הממלכתי' של בני גנץ וגם, איתמר בן גביר הכריז על ריצה עצמאית | ובכן, לפי סקר מנדטים חדש, בן גביר מתחזק לעומת סמוטריץ, ואיזנקוט לא מספק את הסחורה | כל המספרים

קובי עוזיאלי | פוליטי 19.8.2022 | 07:14

איתמר בן גביר | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

סקר מנדטים חדש של עיתון 'מעריב' ומכון 'פאנלס פוליטיקס' של מנחם לזר שמתפרסם הבוקר (שישי) מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום - 74 ימים לפני יום הבחירות, שוב אין ממשלה לאף צד, לפחות בהסתמך על הבטחותיהן והצהרותיהן של המפלגות.

לפי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה נפגעת מהפיצול של בן גביר מסמוטריץ' ומשיגה 32 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד מתחזקת ל-25 מושבים, לעומת 17 בכנסת הנוכחית, 'המחנה הממלכתי' של גנץ, סער ואיזנקוט לא מתרומם ונותר על 12 מושבים.

בינתיים נראה לפי סקר זה וקודמיו כי האיחוד לא השתלם לגנץ, כיום הוא לבדו 8 מנדטים ו'תקווה חדשה' של סער עם 6 מנדטים, ואם אחרי שצירף את הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הוא מקבל פחות מכוחם בכנסת הנוכחית, הרי שמדובר בעסקה רעה למדי שגם דוחקת את נאמניו במורד הרשימה למקומות הבלתי ריאליים וגם לא מקרבת לקרב התלת ראשי על ראשות הממשלה, כאשר כוחו נאמד בשליש מנתניהו וחצי מלפיד.

ראשי 'המחנה הממלכתי'. צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת בסקר 8 מושבים, 'יהדות התורה' שעדיין לא ברור מי יעמוד בראשה - שומרת על כוחה עם 7 מושבים.

והשבוע נפל דבר בישראל, דרכיהם של איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' נפרדו ולעת עתה 'עוצמה יהודית' רצה לבדה ומשיגה לפי סקר 'מעריב' 7 מושבים בכנסת הבאה. לעומת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' שתשיג 5 מושבים. 

בן גביר. צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

'הרשימה המשותפת' בראשות איימן עודה עם 6 מושבים, מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי עם 5 מושבים לעומת 7 בכנסת הנוכחית, 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן גם כן עם 5 מושבים. בתחתית נמצאות מפלגות רע"מ של מנסות עבאס עם 4 מושבים ומפלגת 'מרצ' שתקיים ביום שלישי הבא פריימריז ותבחר יו"ר ורשימה עם 4 מושבים אחרי שהיא מקבלת (3.7%) מסך הכל.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות 'הרוח הציונית' של איילת שקד עם 2.6% מהקולות, 'המפלגה הכלכלית' של ירון זליכה עם 0.6%, 'ישראל חופשית' של אלי אבידר עם 0.2% ו'הבית היהודי' עם 0.0%.

לפי הסקר, גוש נתניהו שכולל את הליכוד, ש"ס, עוצמה יהודית, יהדות התורה והציונות הדתית משיג יחד - 59 מושבים לעומת גוש הקואליציה הנוכחית שמשיג רק 55 מושבים, כשבתווך נמצאת 'הרשימה המשותפת' עם 6 מושבים, כששני הגושים התחייבו שלא להקים עמם ממשלה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום