בית המשפט ברוסיה דחה את ההחלטה בעניין סגירת הסוכנות היהודית

לאחר דיון קצר הורה הבוקר שופט במוסקבה על דחיית המשך הדיונים בעניין סגירת הסוכנות היהודית למשך חודש, כדי לאפשר לעורכי הדין של הסוכנות ללמוד את המסמכים שהוגשו על ידי משרד המשפטים הרוסי | "יש תקווה לפשרה שתושג במהלך החודש הקרוב", אומר אחד מעורכי הדין

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 19.8.2022 | 11:22

יהודים ברוסיה | צילום: לוי נאזרוב

שופט במוסקבה דחה הבוקר (שישי) בחודש את ההחלטה לגבי המשך פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה, אנדריי גרישייב, אחד מעורכי הדין שמייצגים את הסוכנות, אמר לאחר הדיון כי "יש תקווה לפשרה שתושג במהלך החודש הקרוב, אני מקווה שהכל יהיה בסדר אף שלא הכל תלוי בנו".

כזכור הודיעו שהם הרוסים רוצים לסגור את הסוכנות היהודית, הארגון היהודי הגדול ללא מטרות רווח המסייע ליהודים להגר לישראל. אתרי חדשות רוסיים דיווחו כי לבית המשפט במוסקבה הוגשו תלונות קשורות להפרות לא מוגדרות של החוק הרוסי.

גורמים ישראלים חוששים כי מדובר בסימן לאי שביעות רצון מהמדיניות כלפי המלחמה הרוסית-אוקראינית. כך דווחו כלי תקשורת רוסיים. בחודש יוני האחרון שלח משרד המשפטים הרוסי מכתב למשרדי הסוכנות היהודית במוסקבה והזהיר כי הארגון מפר את חוקי הפרטיות הרוסיים מכיוון שהוא מחזיק מאגר מידע המכיל את הפרטים האישיים של המבקשים לעלות לישראל.

גורם בכיר בקהילה היהודית אמר ל'בחדרי חרדים', בחודש שעבר: "העלייה לישראל מבריחה מכאן את המוחות והמדענים הטובים, הממשלה מודאגת מכך, אז היא מקשה על הסוכנות, תחשבו שמדינה אירופאית מפתה מדענים ישראלים להגיע אליהם, אף אחד לא רוצה שהמוחות הטובים שלו יהגרו למדינה אחרת, בנוסף ישראל הרגיזה את הממשלה כאן עם היחס שלה לרוסיה בגלל המלחמה, אז שלא יצפו שהרוסים יישבו בשקט".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום