צפו: לאחר שעקץ עשרות קורבנות, הנוכל מ'יד 2' נעצר

חקירת המשטרה איתרה למעלה מ-120 קורבנות למעשי עוקץ מתוחכמים שביצע חשוד תושב הצפון בשווי כספי של מאות אלפי שקלים | החשוד נעצר ובימים הקרובים צפוי נגדו כתב אישום

קובי ברקת | חדשות בארץ 19.8.2022 | 13:00

אילוסרטציה | צילום: pixabay

הונה עשרות קורבנות באינטרנט ונעצר: חקירה שנפתחה במהלך החודשים האחרונים על ידי מפלג הונאה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בעקבות תלונות בעלות מכנה משותף - עוקץ של אזרחים המפרסמים באתר לממכר מוצרים יד שנייה, הובילה להתפתחות משמעותית הודות לשיתוף פעולה עם חוקרי מפלג הונאה במחוז חוף ותחנת המשטרה במודיעין. 

 

צילום: דוברות המשטרה

בעקבות מספר תלונות בעלות מכנה משותף, כאמור, החלו חוקרי מפלג ההונאה של ימ"ר ירושלים בחקירת המקרים מהם עלה כי על פי החשד לאחר שפרסמו אזרחים תמימים פריט למכירה באתר "יד2" באינטרנט, יצר עמם קשר חשוד אשר ביקש לבצע את עסקת הרכישה במסגרתה שלח להם צילום אסמכתה של העברה בנקאית על הסכום שתואם עמם ולאחר מכן דאג באמצעות שליח לאיסוף המוצר.

עוד עלה בחקירה, כי את צילום האסמכתא לכאורה המעיד על העברת הכסף למוכר, דאג החשוד להכין באמצעות תוכנה המותקנת במכשיר הפלאפון שברשותו וכך היתל בלמעלה מ-120 קורבנותיו ברחבי הארץ בסכום כספי מצטבר של מאות אלפי ש"ח.

צילום האסמכתא/דוברות משטרת ישראל 

במסגרת החקירה הסמויה שנפתחה, בוצעו מגוון פעולות תוך שיתוף פורה יחד עם חוקרי מפלג הונאה במחוז חוף וחוקרי תחנת מודיעין במחוז מרכז שתלונות רבות הוגשו במחוזות אלו. 

בתאריך 2.8.22 נעצר החשוד תושב הצפון בשנות ה-40 לחייו על ידי בלשי ימ"ר ירושלים והועבר לחקירה במשטרה ומעצרו הוארך בבית המשפט מעת לעת לטובת המשך פעולות החקירה המורכבת בעניינו.

בימים האחרונים הוגשה הצהרת תובע טרם הגשת כתב האישום ומעצרו של החשוד הוארך עד ליום ראשון הקרוב, 21.8.22.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום