כהנא מפתיע: לא שולל פגישה עם אבו מאזן

כהנא מצהיר בריאיון לישראל היום כי אם יהיה שר ביטחון, הוא לא יהסס להיפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן "כדי לחזק את ביטחונה של ישראל" | "אני מעריך שאחרי ההצטרפות של גדי ושלי למחנה הממלכתי, איילת לא תרוץ בסוף"

מאיר גלבוע | פוליטי 19.8.2022 | 17:14

מתן כהנא | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מתן כהנא עושה צעד נוסף בהליך השתלבותו ב"מחנה הממלכתי" ובריאיון בסוף השבוע ל"ישראל היום" הוא לא מתנגד לפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

"אנחנו לא בוחרים את המנהיגים של האויבים שלנו", השיב כהנא כשנשאל האם הוא תומך בפגישות עם יו"ר הרשות הפלסטינית. "אני בעד כל פגישה שחשובה לביטחון מדינת ישראל, ואם יש משהו שנדרש לביטחון - זו טעות חמורה לא לעשות את זה".

"אם הייתי שר הביטחון, והייתי חושב שצריך להיפגש עם אבו מאזן כדי לחזק את ביטחונה של ישראל - הייתי עושה מה שצריך", הוא מצהיר. "אני סומך על גנץ שכשהוא מחליט להיפגש עם מישהו, הוא רואה את הביטחון לנגד עיניו".

לשאלה האם יסכים לוותר על תפקיד שר הדתות עבור שיתוף פעולה עם החרדים השיב כי: "אני לא פה בעניין של סידור עבודה. כמו שכבר הוכחתי, כשהיה צורך לחזק את הקואליציה ידעתי לוותר על כיסא בממשלה, כי יש דברים יותר חשובים מהכיסא שלי. נושאי דת ומדינה חשובים לי, אבל יותר חשוב לי לעשות את הדברים עם החרדים, החילונים והמסורתיים. אני מייצג את הדרך של הציונות הדתית והמתונה, שמאמינה שצריך לעסוק בעיצוב זהותה היהודית של מדינת ישראל - אבל צריך לעשות את זה ביחד. אני לא עוסק בכיסא שלי, תמיד יש מקום לפשרות".

השר כהנא התייחס לסיבה בגינה הוא לא הלך עם שקד, למרות שגם היא אומרת שהיא רוצה ממשלת אחדות: "אנחנו ביחסים מצוינים. כל ההתנהלות סביב איפה ארוץ נעשתה בפתיחות גדולה. בסוף הנושא שעמד בינינו זה איזו ממשלה תקום אחרי הבחירות. אני מעריך שאחרי ההצטרפות של גדי ושלי למחנה הממלכתי, איילת לא תרוץ בסוף".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום