בעקבות האסונות: בישיבה הגדולה בעולם הקדימו את פתיחת זמן אלול

אלפי אברכי ובחורי ישיבת מיר - הישיבה הגדולה בעולם קיבלו אתמול את ההודעה כי 'זמן אלול' יחל כבר ביום חמישי ולא ביום ראשון ב' דראש חודש אלול עקב האסונות הקשים והחוסר בלימוד תורה בימי בין הזמנים. 'בחדרי חרדים' עם המכתב המלא והפרטים מהתקדים בעולם התורה

משה ויסברג | חרדים 24.8.2022 | 06:47

היכל ישיבת מיר בירושלים | צילום: באדיבות המצלם

בישיבה הגדולה בעולם ישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים שם לומדים אלפי אברכים ובחורי ישיבות הוידעו אתמול (שלישי) על פתיחת זמן אלול מוקדם מהרגיל ביום חמישי במקום ביום ראשון. 

ראש הישיבה הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל חבר מועצת גדולי התורה התייעץ עם גדולי ישראל וההחלטה יצאה לדרך.

במודעה שנתלתה בבתי המדרשות של הישיבה בירושלים תחת הכותרת "הודעה חשובה לבני הישיבה הק'", נאמר כי "עקב הסאונות הקשים שאירעו בשבועות האחרונים רח"ל, אין לנו אלא להתחזק בתפילה ובעמלה של תורה, ועל כן לבקשת מונרו ראש הישיבה שליט"א לאחר התייעצות עם גדולי ישראל שליט"א נקראים בני הישיבה הי"ו להקדים ככל האפשר את סדרי חודש אלול ליום חמישי הקרוב כ"ח מנחם אב ערב ראש חודש אלול מוקדם". 

בישיבה מציינים כי ההסעות לישיבה שמשנעים את האברכים משכונות ירושלים וכן מערים נוספות יתקיימו כרגיל החל מיום חמישי לצד סדרי התפילות בישיבה. 

מדובר לכאורה בתקדים בעולם הישיבות שבו מתחילים את זמן אלול מוקדם מהצפוי והיא הישיבה הגדולה בעולם ישיבת מיר בירושלים על כל בתי המדרשות שבה ואלפי התלמידים. 

ישיבת מיר חוותה ל"ע גם חלק באסונות הקשים שכן משפחת גלושטיין האם שושנה רייזל ע"ה, הבנות חיה שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים, שנהרגו בתאונת האוטובוס בשמגר, הם נכדות וכלת משפחת הגאון רבי ישראל גלושטיין מראשי הישיבה. 

כזכור, ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נשא דברי חיזוק בשבוע שעבר והתייחס לאסונות הקשים שגבה בין הזמנים תשפ"ב. "עכשיו זה בין הזמנים, אחרי תשעה באב, זה בין הזמנים עד ראש חודש אלול, והיו כמה אסונות רחמנא ליצלן, אחרי תשעה באב, בבין הזמנים, בצורה משונה, אסונות לא רגילים, אסונות בצורה משונה, זה דבר לא מובן, נפשות טהורות, נפשות טהורות איבדו את חייהם, מה זאת עשה השם אלוקים לנו, למה זה, למה זה".

"כנראה שבבין הזמנים חסר זכות התורה, לא עוסקים בתורה כמו במשך הזמן, במשך הזמן יש סדרי הישיבה, לומדים מוסר ועוסקים בתורה כל הזמן, יש התמדה בתורה, ובבין הזמנים יש קצת תורה, לא כמו בתוך הזמן, חסר זכות התורה".

גם הגאון רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה קרא לעצור את בין הזמנים בעקבות מצבו החמור של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל מספר שעות לפני הסתלקותו בעצרת הגדולה בישיבת 'פורת יוסף'. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום