בבית האבלים נחשף: הרב שך מימן חתונה לבנו של חכם שלום כהן זצ"ל

בכירי מפלגת 'דגל התורה' הגיעו לנחם את בני מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס וסיפרו על הקשר המיוחד החם שהיה בין מרן הרב שך זצ"ל לאביהם הגדול. מתי מימן הרב שך את החתונה? ומתי שיחק עם שקדים ואגוזים? האזינו להקלטה מבית האבלים

משה ויסברג | חרדים 24.8.2022 | 15:44

רובינשטיין ומקלב מנחמים אמש את הבנים | צילום: באדיבות המצלם

אמש (שלישי) הגיעו בכירי דגל התורה מזכיר ה'מועצת' אברהם רובינשטיין ראש עיריית בני ברק, וח"כ אורי מקלב לניחום אבלים אצל בני מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס.

בהקלטה מהניחום שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' נשמעים בניו של מרן חכם שלום זצ"ל מספרים על הקשר המיוחד והאישי שהיה לאביהם עם מנהיג הציבור החרדי מרן הרב שך זצ"ל בעל ה'אבי עזרי'.

 

"הייתה לו הסתכלות רחוקה מאוד" פתח מקלב את דברי הניחומים. בניו סיפרו כי הרב שך הוקיר מאוד את חכם שלום. "הלכנו להזמין אותו לחתונה, ואבא ביקש כי מרן הרב שך יסדר קידושין, אך הרב שך שאל למי אני גונב את זה… על חשבון מי זה?...."

לאחר מכן סיפר ח"כ אורי מקלב כי הגיע בשליחות גדולי ישראל להחתימו על קול קורא, וחכם שלום חקר ודרש היטב. בירור הנושאים היה אצלו דבר חשוב.

בהמשך הדברים סיפר אחד מבניו של מרן כי נכנס עם אביו זצ"ל באחד מחגי פסח למרן הרב שך זצוק"ל באישון לילה לאחר ה'ווארט' לאחד מהאחים בכדי לקבל את ברכת מרן הרב שך זצוק"ל, על השולחן היו מונחים שקדים ואגוזים. הרב שך לקח מעט מהשקדים ביד אחת וביקש מהילד לנחש באיזו יד נמצאים השקדים. כאשר הצביע וצדק, אמר לו הרב שך כי הוא פיקח ובגלל שצדק מגיע לו שקד נוסף.

בהזדמנות אחרת לפני חתונה של בן אחר ביקש חכם שלום את ברכת הרב שך זצוק"ל מרן הרב שך הוציא חבילת שטרות כסף והביא לו, בניו של מרן חכם שלום מספרים כי היה זה סכום כסף רב שהיה שייך למרן הרב שך השווה לערך של שליש דירה. הרב שך נתן לאבא כי אהב אותו הוא לא ידע מה הוא נותן, מרן הרב שלך היה מנותק מהעולם הזה כל כולו היה תורה.

"אנחנו היינו ליד דור אחר", מספרים בניו של מרן חכם שלום כהן, היה קשר אישי, "אנחנו זוכרים את הטלפונים האישיים באישון לילה בין מרן הרב שך לאבא זצ"ל, באחת הפעמים הרבנית הרימה לאחת מהשיחות ולא זיהתה את קולו של הרב שך, שאלה מי מבקש את הרב כאשר שמע כי זהו מרן הרב שך התרגשה מאוד. הייתה להם קרבה מלב ללב סיפרו".

כזכור, לפני מספר שנים מסר חכם שלום זצ"ל דברי מספד במלאת השבעה לפטירת הגאון רבי גבריאל טולידנו זצ"ל, ראש ישיבת 'אור ברוך' ומראשי ארגון 'מרביצי תורה ספרדים', בדבריו חשף חכם שלום פרטים על הקשר שלו עם הרב שך זצ"ל: "אני פעם הלכתי לרב שך. שלחו לנו לכל הישיבות 'מה זה שאתם עושים חופש בחודש ניסן מראש חודש ועד ראש חודש, אחרי אסרו חג תפתחו את הישיבה'. לא יודע מי המעירים האלו. הלכתי לרב שך לשאול אותו. אני ברוך ה' לא זזתי בהוראות, הייתי צעיר לימים, לא זזתי רק מה שהורה לי הרב שך ככה עשיתי, לא זזתי בלעדיו בכל השטחים - הן הציבוריים והן הישיבתיים. הלכתי לשאול אותו, אמר לי 'תגיד להם שקודם יחזקו את שישי ושבת ושלא יעשו את השבוע רק חמישה ימים ולא שבעה ימים ואחר כך ידאגו לחודש ניסן'".

"הוא היה איש אמיתי, איש שמסתכל על כל השנה לא איש שמסתכל על... ברוך ה' אני קיבלתי ממנו ואני אומר שבעה שיעורים בשבוע, גם ביום שישי ושבת, בהלכות שבת ובמנחת חינוך. ביום שישי מגיעים מבחוץ שלושים אברכים לשמוע חוץ ממי שבישיבה, וגם ביום שבת יש כאלו שהיו באים לעיר העתיקה לשמוע ברוך ה' יושבים חוזרים על השיעורים את זה קיבלתי מהרב שך קרוב לשישים שנה ככה אני נוהג".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום