הרבנית אזרחי: ראש הישיבה דפק והכריז במילה אחת "א-ל-ו-ל"

הרבנית שולמית אזרחי, אשת חבר לראש הישיבה הגרב"מ אזרחי, בשיחה אצל אבי רבינא במהדורה המרכזית של 'קול חי' לרגל א' אלול: "בילדותי פחדתי ממש מגזר הדין. אבל גם בתקופה שלנו מי ששמע את דפיקת ה'אלול' של בעלי ראש הישיבה, לא יכל שלא להתעורר. ראש הישיבה נראה כ"כ חלש, אבל כשהוא מדבר אתה מגלה עוצמות עם הרבה סייעתא דשמיא". האזינו להקלטה

משה ויסברג | חרדים 28.8.2022 | 23:53

בעלה, הגרב"מ אזרחי | צילום: שוקי לרר

הרבנית שולמית אזרחי, אשת חבר לראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זקן ראשי הישיבות בדורנו, בשיחה מיוחדת לרגל חודש אלול עם אבי רבינא ב"מהדורה המרכזית" של רדיו קול חי.

"כדאי לנו לזכור שאווירת אלול באה להקל עלינו, כולנו רוצים להתעלות, אנחנו אנשים קטנים, ודווקא כשיש אווירה של ימים נוראים, בגלל יראת העונש, ויראת המשפט, זה עוזר לנו להתגבר על עצמנו ולהתעלות ולהתקרב לה'" פתחה הרבנית את השיחה המיוחדת.

 

"אלו ימים של הזדמנות, שקל לנו יותר לעשות בהם מה שאנחנו רוצים – לחזור בתשובה. הפער בין פעם להיום, הוא תלו באנשים, מי שהרגיש איך שבעלי ראש הישיבה דפק על הבימה והכריז במילה אחת "א-ל-ו-ל" הרגיש שזה אלול" הסבירה הרבנית.

"אנחנו תמיד השתדלנו בימים הללו לא לערוך חתונות. לפני כעשר שנים אבא שלי היה שוכח את התאריך, עבר יום כיפור והוא יומיים אחרי זה עוד המשיך להתפלל במחזור. הוא אמר: 'מה עם כל התפילות והסליחות והבקשות?'. אז הרגשתי כמה הוא ראה באלול הזדמנות גדולה. וכמה חבל שזה כבר עבר" סיפרה הרבנית על אביה המשגיח הגאון הצדיק רבי מאיר חדש זצ"ל.

"אנחנו צריכים לראות את זה, לא כמו שבילדותי פחדתי מגזר הדין. אלא אווירת הפחד צריכה לתת לנו הזדמנות להתעלות ולחזור בתשובה. אנחנו בימים האלו רוצים להתרומם מעצמנו ולהתקרב להקב"ה, לשאוף מהאווירה של הימים הנוראים, ובעזרתם להתגבר ולחזור בתשובה".

"לראש הישיבה יש סייעתא דשמיא. אנחנו מתפלאים ממנו, הוא נראה כל כך חלש, ופתאום שהוא מדבר זה עם כל העוצמה. יש לו סייעתא דשמיא בגוף שהוא יכול לדבר בקול חזק".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום