דריכות: הכרעה דרמטית ב'עדה החרדית' מי ייבחר לגאב"ד

חברי הנהלת 'העדה החרדית' יצביעו הערב על בחירת גאב"ד חדש ל'עדה' במקום הגאב"ד הקודם הגאון רבי יצחק טוביה וייס זצ"ל שנפטר לפני כחודש | משה ויסברג עושה סדר בכל מה שנוגע לתהליך ההצבעה החשאי המסורתי של 40 חברי ההנהלה. ומה קורה באם יש תיקו? 

משה ויסברג | חרדים 29.8.2022 | 11:00

הגאב"ד הגרי"ט וייס בישיבת בד"ץ העדה | צילום: שוקי לרר

דריכות שיא ב'העדה החרדית' בירושלים לרגל מינוי גאב"ד חדש: חברי הנהלת 'העדה החרדית' בירושלים צפויים להתכנס הערב (שני) בכדי להצביע על מינוי גאב"ד חדש ל'עדה החרדית' אחרי הסתלקות הגאב"ד הגאון רבי יצחק טוביה וייס זצ"ל לפני כחודש. 

בתחילה, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' דובר כי החברים יתכנסו מיד אחרי השבעה לאחר שבלוויה לא הוכתר אף אחד לגאב"ד, אך לבסוף נקבע שתהיה ישיבה אחרי בין הזמנים והישיבה נדחתה לתחילת זמן אלול כך גם כל החברים נמצאים באזור. 

בהנהלת 'העדה החרדית' חברים 40 איש שיצביעו עבור בחירת הגאב"ד בהצבעה חשאית, זאת אומרת שאם יש 21 חברים בעד, ו 19 נגד אז ההצעה עברה או לחילופין 21 נגד ו -19 בעד או 20 20 בתיקו ההצעה נופלת. 

דריכות שיא בקרב העדה החרדית האם פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך המשמש כראב"ד ייבחר בנוסף גם לגאב"ד, אם ההצעה לא תתקבל בבחירות החשאיות הרי שיעלו שמות של מועמדים אחרים שנמצאים על השולחן.  

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' האסיפה של חברי ההנהלה תתקיים הערב בבניין זופניק - משרדי העדה החרדית בירושלים בשעה 20:00.  

כלל וכלל לא ברור מה תהיה התוצאה, כי ישנם כל מיני קהילות בעדה החרדית שלא בחרו צד ולא קיבלו מהאדמו"ר שלהם הם משתייכים הוראה מה לבחור.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שמועות רבות היו לגבי תמיכתו של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, אך השמועות אינם נכונות כלל, לדברי גורמים בכירים בחצר החסידות ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' כל החלטה שתתקבל בישיבת הנהלת 'העדה החרדית' תהיה מקובלת על האדמו"ר מסאטמר.  

בפעם האחרונה שנערכה הצבעה ב'עדה החרדית' היה זה לפני 19 שנה, שהביאו את הגאב"ד הגרי"ט וייס זצ"ל, לפניו היה אז המועמד הגאון רבי ישראל חיים מנשה פרידמן זצ"ל ראב"ד סאטמר, שהתוצאה בבחירות הייתה תיקו והמועמדות שלו נפלה ובמקומו הגיע הגאב"ד הרב וייס.

יהיה מעניין לעקוב אחר התוצאות בבחירות שישפיעו על העדה החרדית הוותיקה. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום